Geen TF1 meer op Astra

Dit onderwerp bevat 13 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #209389
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De ruzie tussen Canal+ en de TF1 groep over doorgiftevergoedingen is zo hoog opgelopen dat Canal+ de doorgifte van zenders van de TF1 groep vandaag heeft gestaakt. Niet alleen via de adsl ‘boxen’ en Canal+ ‘boxen’, maar ook de TNTSAT kijkers zijn nu verstoken van de zenders TF1, TMC, TFX, TF1 series et films en LCI.

    #209399
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Vooralsnog heb ik ze nog wel op mijn Orange box. Maar voor hoelang…..?
    Wat een schandalige gang van zaken over de rug van de consument.
    Er is toch zoiets als een verplichting een basispakket door te geven?

    Jaap

    #209401
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Voor Orange en Free dreigt hetzelfde, alleen SFR heeft al een nieuwe overeenkomst met de TF1 groep. Die verplichting tot doorgifte geldt in Nederland, en daar betalen de providers en dus alle Nederlanders ook voor. In tegenstelling tot in Nederland zijn de DVB-T zenders in Frankrijk gratis en zonder abonnement te ontvangen. In Nederland moeten de providers betalen voor doorgifte en dat wil de TF1 groep nu ook,inclusief de verplichting (ook net als in Nederland) om een, door TF1 bepaald, pakket aan zenders en diensten (TF1 replay) af te nemen.

    In Nederland leidt dit tot een enorm zenderpakket aan deels nutteloze zenders die slechts als zenderslotvulling gebruikt worden. Dat kan omdat doorgifte verplicht is waarvoor de provider en dus de kijker verplicht moet betalen. Nutteloze zenders zonder kijkers blijven op die manier rendabel, terwijl die in Frankrijk het loodje leggen. (zoals het hoort)

    Canal+ heeft nu voortijdig (de onderhandelingen lopen nog) de knuppel in het hoenderhok gegooid: Als de kijkcijfers dalen zal wellicht blijken dat TF1 Canal+ harder nodig heeft dan andersom en kan C+ een doorgiftevergoeding vragen in plaats van die te moeten betalen.

    Wordt vervolgd.

    #209435
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het wordt ingewikkeld. Vanwege BVN (dat al langere tijd niet meer via de Orangebox is te ontvangen) een paar jaar geleden een eenvoudige satellietontvanger gekocht. Sinds een paar dagen is daar geen TF1 meer te zien, maar die zender is er nog wel op in mijn tv ingebouwde ontvanger DVB-T (TNT). Ik zap dus maar van extern satellietboxje (met BVN) naar TNT-ontvanger in tv. Het zou toch handiger moeten kunnen.
    Frans

    #209436
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Fransco, daarom hebben ook alle Franse tv’s een ingebouwde TNT ontvanger om alle gratis channels te kunnen zien, waarom een externe ontvanger gekocht…..
    Ook ik ontvang nog steeds TF1 en de rest zoals voorheen, dus geen enkel probleem hier.

    #209437
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Meer kastjes, meer afstandsbedieningen, meer losse kaartjes en de vrouw die er niks meer van snapt. Welkom in de EU of de UE dan.
    Met een linux ontvanger en wat ge-hobby los je het wel op maar het blijft wel een “dinggetje”.

    #209441
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Pierro: Lang niet iedereen in Frankrijk kan TNT ontvangen, daarom is het TNT pakket ook gratis via twee satellieten en via de ‘boxen’ te zien. TF1 wil een einde maken aan dat ‘gratis’. En bovendien, zodra Frankrijk overstapt naar DVB-T2/H265 zal iedereen met een HD TV ook weer een los kastje er bij moeten kopen, of een nieuwe televisie…

    @Ron: Zelfs met een Linux ontvanger los je het probleem ‘geen uitzending’ niet op, wel kun je altijd nog een DVB-T(2) tuner toevoegen.

    #209457
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inmiddels zijn de eerste effecten zichtbaar op de kijkcijfers van TF1. Het marktaandeel van ’the voice’ is gedaald van 30,4 naar 26% en het 20:00 uur journaal van France 2 heeft nu zelfs meer kijkers dan het TF1 journaal.

    Free heeft aangekondigd binnen een maand de uitzendingen van TF1 te staken.

    Volgens BFM TV heeft C+ de actie in tijd naar voren gehaald om te voorkomen dat pas tijdens het WK voetbal de uitzendingen zouden worden gestaakt hetgeen onacceptabel zou zijn voor de kijkers.

    #209463
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En de baas van Orange heeft inmiddels een begin van een draai gemaakt door te verklaren dat ook hij nu denkt aan de mogelijkheid TF1 c.a. op zwart te zetten via het Orange netwerk.
    (ik zal er geen last van hebben, want keek nooit naar de TF1 zenders….veel pulp naar mijn mening)
    Jaap

    #209472
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jako, lukt uiteindelijk als je TNTSat links laat liggen, een hoop gedoe met dat kaartje en bijhorende codes die telkens wijzigen. Een kop bijplaatsen op de schotel en overstappen op Fransat. Twee kaartjes in de ontvanger en alles, incl TV, Netflix e.d. werkt met een enkele AB, ook TF1.
    TNT met antenne werkt wel maar heeft last van atmosferische storingen, is hier niet echt stabiel en het beeld via Fransat is daarnaast duidelijk beter.

    #209485
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Ron: Fransat gebruikt dezelfde codering als TNTSAT met de bijbehorende noodzaak voor aes keys etc. om deze kaart in een E2 ontvanger te kunnen gebruiken. Als Fransat dat wil kunnen ook zij deze codes periodiek wisselen om dit moeilijker te maken.

    Als je toch via 5 west wilt kijken is het handiger om een DVB-S2X tuner bij te plaatsen voor de ontvangst van de ongecodeerde multistream aanvoersignalen voor de TNT zendstations. Zelfs de aanschaf van een losse ontvanger die geschikt is voor ontvangst van S2X multistreams is nu al goedkoper dan een Fransat ontvanger…

    Free is inmiddels gestart met het informeren van hun klanten dat de TF1 zenders wellicht gaan verdwijnen:

    #209504
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Na ingrijpen van de regering, CSA en ARCEP heeft Canal+ toegezegd om de uitzendingen vanavond nog te hervatten.

    #209609
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @jako, het is me allemaal bekend dat de keys kunnen wijzigen. Aanvankelijk begonnen met een TNTSat kaartje omdat dat makkelijk was, immers op Astra1. Maar om de haverklap wijzigde die codes en duurde het weer even voordat de nieuwe ergens opdoken. Dat was ik zat en ben overgestapt op Fransat. Die code is al jaren ongewijzigd. Ik heb een officiële ontvanger voor het geval van problemen, die staat op zolder stof te happen.
    Wij kijken zo 50% franse tv en dat schakelen tussen kastjes was voor de rest van het gezin telkens een gedoe. Vandaar dat ik nu 4 ontvangers van een merk heb, alles werkt op iedere tv exact hetzelfde en met een enkele afstandsbediening. Iedereen gelukkig.

    #209611
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dit gelezen?
    De oude kaarten worden uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Zodra die zijn uitgeschakeld (18 maart) zijn maatregelen te verwachten die niet mogelijk waren zo lang de oude kaarten nog actief waren.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?