Frans geklaag

Dit onderwerp bevat 35 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #193953
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Steven en ik mogen graag de degens kruisen, zeker wanneer ’t de dialectiek betreft. Ik kan nu slechts zijn waarnemingen onderschrijven, ’t spijt me niet.

    Maar ’n oplossing is er ook : waar fatsoen en/of respect ontbreekt en indoctrinatie dreigt, grijpt de moderator in.
    Oud-premier Beel zei ’t ooit (in 1947) zo :
    “Thans is het moment gekomen dat lankmoedigheid ophoudt een deugd heet te zijn.”
    Maar toen speelde ’n andere crisis.

    En de moderator heeft immer gelijk.

    Peter.

    #193954
     Noë
    Sleutelbeheerder

    En de moderator heeft immer gelijk.

    Nee, de moderator heeft het voor het zèggen.
    (Een beetje.)

    #193955
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het begint niet te gaan over Frans geklaag, maar over fans geklaag.

    Tactiture, blijf er gewoon bij, een beter wereld begint bij je zelf, en daar bedoel ik mee dat we het met elkaar -op dit forum- nuttig, aangenaam verrassend en informatief moeten maken en houden. Daar ben jij ook voor nodig.

    Natuurlijk golft de tijd, we zeilen gewoon door.

    #193975
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Een week of zes geleden ben ik “op zwart” gegaan, vooral door onderbuiksgebral van diverse forumleden. Uit zelfbescherming want het haalde niet het beste in mij naar boven.

    Steven, mijn oplossing:
    1. In het betreffende forum (het betreft meestal één forum) niet meer reageren. Ik beperk mij dan op die forums/rubrieken waar het plezierig en zakelijk is.
    2. Zo nu en dan kijken of het beter geworden is.
    3. Heeel zelden een korte reactie plaatsen waaruit mijn opvatting blijkt.

    Daarnaast quasi-afwezige moderatie.

    Dat blijkt nu te veranderen/verbeteren.

    en minder diepgang in de discussies in de forums.
    Helaas is het niet beter geworden.

    Daaraan kunnen alleen meer diepgaande bijdragen (wil zeggen: bijdragen van mensen met diepgang) iets veranderen.

    Dit is mijn opvatting. Ik laat iedereen de vrijheid een andere te hebben. En ik vind dat een forum niet alleen van de verscheidenheid van opvattingen leeft, maar dat een verscheidenheid van discussiestijlen ook erbij hoort – als het maar binnen de grenzen van het fatsoen blijft!

    #193956
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We zijn het eens! En ook JP hoop ik te stimuleren om wel in het forum energie te steken.

    #193976
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zo is de draaad ‘Frans geklaag’ geleidelijk veranderd in een vruchtbare discussie over het functioneren van het forum. Allen dank voor uw bijdragen daaraan. U bewijst daarmee dat u het niet bij klagen laat.
    Het volgende voeg ik nog toe:
    Vriendelijk maar dringend verzoek om uit hoffelijkheid niet te provoceren en/of opzettelijk vervelend te worden in uw bijdragen.
    Vriendelijk maar dringend advies om bij ergernis over een in uw ogen domme, verwerpelijke of provocerende posting diep te zuchten, tot tien te tellen en niet mee te gaan in de negatieve spiraal.
    Ik wens u een prettige dag.

6 berichten aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?