Foto's uploaden

Dit onderwerp bevat 20 reacties, heeft 6 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Noë 3 maanden, 3 weken geleden.

• Auteur
     RuudH 
    Bijdrager

Is het mogelijk om een foto/plaatje te uploaden en te gebruiken in een post ?

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Een foto rechtstreeks op het forum afbeelden – niet als een embedded link – gaat vrij eenvoudig met het img tabje in de menubalk boven het op te stellen bericht. Vermits je die afbeelding al eerder op een foto website hebt gezet en die specifieke url dan gebruikt. Zelf gebruik ik al jaren picr.

Wanneer je een stukje tekst highlight kun je via de link optie in de menubalk hierboven er uiteraard ook een gewone embedded link van maken.

bosbess 
    Bijdrager

Inderdaad zijn de functies van het balkje boven de reactie die je schrijft sterk verbeterd! Met dank aan Anton.

Ik had het eerst niet in de gaten, maar je hebt picr.de nu helemaal niet meer nodig! Ook een link maken is veel eenvoudiger geworden, evenals iets vet of cursief  schrijven. Zelfs de quote-functie is verbeterd, niet meer van die koeienletters. Toch vind ik die niet echt handig, want de quote springt in en daarna kom je niet meer terug naar links. Bovendien vind ik een citaat altijd duidelijker in cursief. Dus zal ik m’n citaten in het vervolg zó maken:
    <p style=”text-align: center;”>Is het mogelijk om een foto/plaatje te uploaden en te gebruiken in een post?</p>
    Jazeker is dat mogelijk!

bosbess 
    Bijdrager

Niet zo geslaagd dus, dat citaat van mij. Toen ik het schreef leek het prima, maar nu zijn er allerlei tekstaanwijzingen bijgekomen, die je vroeger ook had, maar dat was dan alleen als je het schreef.

Nog eens proberen:

Is het mogelijk om een foto/plaatje te uploaden en te gebruiken in een post? 

bosbess 
    Bijdrager

Gelukt! De eerste keer had ik zowel het icoontje van de tekst in het midden als de cursieftoets aangeklikt. Dat gaat kennelijk niet samen. De tweede keer heb ik de tekst in het midden gekopieerd en hem toen pas cursief gemaakt. Al doende…

wannox 
    Bijdrager

Mijn Shelly1 op een plankje

Het uploaden van een foto lukt mij hier nog niet. Deze is zichtbaar via een omweg, staat op de zustersite waar het uploaden heel erg eenvoudig is.

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

bosbess 
    Bijdrager

Klopt Wannox, ik heb je foto gekopieerd en in mijn Documenten opgeslagen. Maar als je op het icoontje klikt en vervolgens op het fototoestel, verschijnen wel mijn Documenten. Maar als ik dan jouw foto open komt er te staan Please wait… Je kunt wachten tot je een ons weegt, maar er gebeurt niets.

shellytestsetup

Ik heb alles geprobeerd, de afmetingen ingevuld. Alleen de titel invullen had het bovenstaande resultaat. Maar het is niet te openen. Aan dat icoontje moet dus nog iets gebeuren. Voorlopig moeten we dus toch nog picr.de gebruiken. Afwachten maar weer.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Wanneer ik het fototoestel aanklik en als bron iets van m’n harde schijf probeer te uploaden lijkt het of er wat gebeurt. Niet dus, na enige tijd stopt het ronddraaiende cirkeltje, maar niet klaar, blanco.

Een verwijzing met een url werkt als vanouds. Achter die muur: Cimetière Père-Lachaise, dit voorjaar. Op die muur nu de namen van de 94.684 gevallen Parijzenaars in de Eerste Wereldoorlog.

Een tweede foto invoegen lukte pas na een paar pogingen: om de een of andere reden bleef de software teruggrijpen naar de eerste URL

Langs Père-Lachaise

wannox 
    Bijdrager

Nu is de oude toolbar weer terug, zonder de foto upload. Waarschijnlijk wordt er nog aan gewerkt.
    wimb

bosbess 
    Bijdrager

Vreemd, bij mij is de (nieuwe) toolbar nog precies hetzelfde. En toen ik de foto van Wannox nog een keer probeerde kwam er blanco. Ik kan die blanco reactie ook niet bewerken. Dus weer afwachten.

Volgens mij staat de oude toolbar onder Tekst (rechtsboven). Ik heb hem op visueel staan.

wannox 
    Bijdrager

Helemaal correct, er zijn twee toolbars. Helaas zie ik als kleurenblinde geen verschil tussen “Visueel” en  “Tekst”
    Misschien zijn daar de kleuren ook wel hetzelfde ?

wimb

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Visueel en tekst modus zijn beide in een beschaafde donkergrijze kleurstelling, dus we verschijnen met z’n allen bij dezelfde startblokken in deze wedstrijd. Geen kleurige voorsprong voor hen die alle kleuren van het spectrum wel op de juiste manier doorkrijgen vanaf hun netvlies.

Toch nog even een voordeel van de url modus noemen: wanneer de afbeelding groot genoeg is kan de werkelijk geïnteresseerde met de zoomfunctie nog meer details van zijn of haar gading vinden, niet gevangen tussen knellende rechter- en linker kantlijn. Of de originele  .jpg afbeelding downloaden om een nog grotere afbeelding op het scherm of printer te krijgen. Handig bij technische tekeningen. En wanneer je zo’n afbeelding elders nog een keer wilt gebruiken op internet: de url van de afbeelding kan eenvoudig worden hergebruikt, werkt lekker snel. En ook al rekenen we tegenwoordig in Terabytes bij harde schijven, een simpele url neemt nauwelijks uiteindelijk gelimiteerde ruimte in beslag. En heeft nog het voordeel dat je als website beheerder niet verantwoordelijk kunt worden gesteld voor de inhoud van het beeldmateriaal, inclusief mogelijke copyright problemen.

bosbess 
    Bijdrager

schaap

Er wordt helemaal niet aan gewerkt. Het fototoestel aanklikken doet het nog steeds niet. Ik blijf picr.de gebruiken en plaats dan gewoon img…..img zonder het icoontje aan te klikken.

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Zondagsrust?

Noë 
    Sleutelbeheerder

Het is niet helemaal waar dat er niets gebeurd. Het is me al meer dan een jaar een doorn in het oog dat het forum dit soort beperkingen heeft en dat WordPress geen enkele helpdesk biedt.

Er is dus een lijst van punten die we technisch willen faciliteren. Weet u bijvoorbeeld dat wekelijks nieuwe gebruikers zich aanmelden in het forum. Ziet u ze? Ik niet. Ook dat baart grote zorgen.

Ik kom er niet uit en heb een dienstverlener bereid gevonden om me te helpen. Maar niet om ieder akkefietje.

Indien u of iemand die u kent kennis heeft van WordPress is daar misschien een oplossing te bedenken?

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Elders zie ik dat er ook velen zich aan willen melden op dit soort Frankrijk forums. Om dan eenmaal binnen de poorten van een als veilig ervaren omgeving andere forumleden met phishing mails lastig te gaan vallen. Wat WordPress betreft: ben ooit begonnen aan een stevig boek, alleen nog maar een inleiding,  toen mij gevraagd werd snel even een website in de lucht te brengen. Had in de begintijd van internet wat html assistentie bij website design verleend, dus dacht: moet te doen zijn. Nee dus, veel ingewikkelder dan ik dacht, boeken staan in de kast. En externen met deze know-how, daar hangt een stevig prijskaartje aan.

bosbess 
    Bijdrager

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo’n probleem. Alleen wekte dat nieuwe icoontje verwachtingen die dus niet kunnen worden waargemaakt.

We hebben het altijd met picr.de gedaan. Kleine omweg, kleine moeite en goed resultaat. Daar gaat het uiteindelijk om.

Erwin RaDer 
    Bijdrager

In overleg met Anton, heb ik dit opgepakt en ontdekt waar het mis ging. Een veiligheidsinstelling stond iets te sterk ingesteld, waardoor het uploaden mis ging. In Chrome zag je dan “Please wait…” waarna er verder niets meer gebeurde, in Firefox kreeg je wel een melding dat het uploaden mislukt was. Het plaatje dat hieronder staat is dus, vanuit de editor om te reageren, geüpload naar de server van inforankrijk.com.

Logo buro RaDer

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Erwin, bedankt voor de fine tuning. Mocht je ooit nog een buizenversterker willen laten repareren, dan kun je ook daarvoor op dit forum terecht.

Rob

Designing valve amplifiers

bosbess 
    Bijdrager

Geweldig! En supersnel. Dankjewel Erwin! Als je hem iets kleiner wilt, moet je dus de afmetingen invullen. Ff proberen (50%):

Noë 
    Sleutelbeheerder

Superbedankt Erwin. Erg blij mee!

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2019 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account