Elekro materiaal uit Nederland in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 3 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #201067
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Kijk, dat is nog eens een teaser 😉

    Op deze site staat dat het geen nut heeft om elektro materiaal te kopen in Nederland en mee te nemen naar Frankrijk. Normen, duurder in de NL bouwmarkten e.d.

    Mijn ervaringen zijn min of meer hetzelfde in de bouwmarkten, maar niet bij webshops.

    Even voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar veel stopcontacten van een bepaald type (Legrand Plexo) voor een zo laag mogelijke prijs, in welk land ze geleverd worden maakt met niet zo veel uit.

    Legrand levert ook aan webshops, en veel webshops uit Nederland leveren ook aan België en daar gebruiken ze ook Franse Type E (penaarde) stopcontacten.

    Die Nederlandse webshops kunnen in dit geval dus precies dezelfde stopcontacten leveren als ik in de bouwmarkt in FR koop en voor minder dan de helft van de prijs.

    Aangezien het er op lijkt dat Nederlandse webshops voor dezelfde producten even duur of goedkoper zijn dan de Franse webshops, kan het dus wel de moeite zijn om in NL webshops te zoeken. (in mijn geval was overigens Ebay de goedkoopste bron in Frankrijk)

    Aangezien ik nu nog meer in NL zit dan in FR is afleveren in NL dan toch handiger.

    Tip: typenummer opzoeken op Franse producenten site en dat checken in de webshop.

    #201069
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier dezelfde ervaring; in NL de helft van de Franse prijs (NL 35 FR 70).
    En het gaat ook over materiaal van Legrand, made in France dus.

    Het betreft een iets Legrand Drie-standen schakelaar Plexo IP55 250Vac 20A 0-1-2 steekklemmen. – 069529.

    Ze zij voor het schakelen van de buitenlampen, uit /auto/aan, zie het schema bij Entraidelec

    Die buitenverlichting is voor mijn negen buitendeuren en dat wordt ondertussen een geheel zelfstandig project.
    wimb

    #201070
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ok, ik dacht laat ik geen reclame maken, maar ik had dezelfde webshop gevonden… 🙂

    #201071
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat doe ik ook: googlen op het productnummer. Bij elektromateriaal kom ik dan meestal in Duitsland uit, dan moet je wel Duits toevoegen als taal voor zoekresultaten. Als je geluk hebt kun je het product zelfs via de Franse amazon marketplace bij de Duitse leverancier bestellen: Duitse lage prijs en btw, maar met de lage Franse verzendkosten van Amazon.:-)

    #201072
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour,

    Als je in FR de moeite neemt om goed te zoeken vind je ook voordelige prijzen in FR webshops. Bijvoorbeeld voor de Legrand Wandcontactdoos Plexo IP55 penaarde 1-voudig compleet – 069731 – EAN 3245060697310:

    In Nederland : 63,61 Euro incl BTW per 10 stuks
    In Frankrijk : 7,16 Euro incl BTW per stuk

    Reken je dan het verschil in verzendkosten mee dan is het uiteindelijk lood om oudijzer.

    Overigens zijn heel veel Legrand produktnummers niet als zodanig in zowel NL als FR verkrijgbaar in verband met de verschillen in normen. Denk bijvoorbeeld aan de verschillen in geaarde stopcontacten (pen versus randaarde) of zekeringautomaten (NL voeding van onder, FR voeding van boven).

    Uiteindelijk heb ik al mijn materiaal bij FR webshops gekocht. En inderdaad, niet in de bouwmarkten, want daar betaal je de hoofdprijs.

    Salutations, Jos

    #201068
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In Nederland : 63,61 Euro incl BTW per 10 stuks
    In Frankrijk : 7,16 Euro incl BTW per stuk
    Reken je dan het verschil in verzendkosten mee dan is het uiteindelijk lood om oudijzer.

    Het kan zelfs nog goedkoper in Frankrijk als het moet.
    Maar daar ging mij niet om.
    Ik wilde vooral zeggen dat het voor sommige elektra producten dus wel de moeite waard kan zijn om in NL te zoeken, vooral als je nog in NL woont.
    Met dank aan de webshops…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?