Een elektriciteitspaal in de tuin

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #199775
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Begin 2012 werd hier de “coffre chantier” geplaatst en ja hoor, drie jaar later, 2015 begon de ERDF me te vertellen dat het allemaal wel erg lang duurt.
    Omdat de installatie nog niet helemaal klaar was heb ik het systeem “Jos” gebruikt maar eigenlijk ging dat vanzelf.

    Uiteindelijk had ik bijna een jaar vertaging met zo’n beetje alles zodat ik toch nog maar een elektricien heb gecharted om me te helpen. Hij heeft ook zijn bedrijfs-stempel op het Consuel formulier gezet. Voor hem is de heilige graal : “La Terre” Toch wel mooi dat er nog aanbidders zijn van de aarde. Bij mij is die 75 Ohm. Het “Coffret de communication” heeft alleen een aarddraad, een telefoon lijn is er niet. De RJ45 dozen zijn ook nog niet aangesloten, ik ben net te veel kleurenblind om het zelf te kunnen.

    Zojuist nog een keer op de site van de Consuel gekeken, hij komt op 17 februari om 15:00, ik ben benieuwd wat het wordt.

    De eerste week van januari is de ERDF geweest, of te wel hun onderaannemer Citeos en nu heb ik een elektriciteitspaal in de tuin. Officieel net niet in de tuin, maar aan het “openbare” weggetje achter het huis.

    In de richting van de aansluiting zijn met een tussenafstand van zo’n 60 meter nog 4 nieuwe palen geplaatst. De bestaande leiding was te oud, de palen verrot, die liggen nu afgezaagd in het bos. De nieuwe leiding is wel voor drie fasen alhoewel dat voor een woonhuis niet meer gebruikt wordt, zegt men. Ik zit aan het einde van de leiding van circa 400 meter, er zijn geen anderen op aangesloten.

    De paal in de tuin
    Echt mooi is het niet.

    coffret chantier
    Dit is nog mijn “coffret chantier” dat kan dus vervallen als de Consuel is geweest en de officiële aansluiting is gemaakt. Het formulier heb ik ondertussen verzonden.

    Voor de liefhebbers nog een filmpje van de plaatsing van de paal bij mijn huis.

    wimb

    #199776

    Wim, het blijft vermakelijk, zo’n coffret de communication daar bij jou in de bergen. Zeker wanneer je bedenkt dat die geacht wordt ook voorbereid te zijn op een mogelijke glasvezelaansluiting. Sommige Franse electriciens schrikken soms een beetje wanneer ik dit deel van de Franse regelgeving afdoe als iets dat in de praktijk op de lachspieren werkt. Fransen zijn immers nogal legalistisch ingesteld, de wet is heilig ook al is die door mensenhand gemaakt.

    Bij de introductie van het amendement 3 op de Franse elektranormen schreef ik er in 2010 voor de Britten al een keer wat over, heb daar vijf jaar later eigenlijk niets aan toe te voegen:
    ” Even more communication: in the modern french consumerbox, the GTL, there are two subboxes: one regular box for your 230 Volts wiring, and a separate little box for your communication connections: telephone, internet, tv. This tableau de communication should as from the 1st of january 2011 provide space for un DTI optique, a point of entry for your fibre optic broadband internet connection. For rural France, la France profonde, this will be in a further future, will take at least ten or twenty years I guess, but every new installation électrique will have to comply. The specifications in amendement 3 also say: ...pouvant recevoir 4 operateurs and this coffret de communication should be equipped with a panneau de brassage. And close to it: two sockets, prises de courant. At first sight I was a bit intimidated by all this, but it all boils down to this picture. Simply an additional – empty – DIN rail in your communication box new style. That’s all folks, don’t start digging yet in your garden to prepare for your fibre-to-the-home connection.”

    #199777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wim, ik ben blij dat ik er van af ben, zodra de definitieve aansluiting er was heb ik het hele verleden direct naar de totale vergeethoek in mijn brein gedirigeerd. Het is een hobbel , je moet er doorheen, maar daarna kijk je er nooit meer op terug. Je paal valt nog mee, bij mij hebben ze de kast vrijwel voor mijn deur gezet…

    Gelukkig keek de Consuel nauwelijks naar de coffret de communication, er is niets van de RJ45 gecontroleerd, alleen of er in die box een aarde draad was aangesloten. Misschien zien ze zelf ook de humor in van dergelijke eisen in een huis waar je nooit glasvezel zult krijgen.

    In mijn geval heb ik echt een lange tijd provisoir stroom genoten, mijn voorganger en ik in totaal acht jaar, maar nu is de door mij genoemde termijn van 1,5 jaar het max-maximale haalbare.
    Succes.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?