EC daagt Nederland voor EHvJ

Dit onderwerp bevat 38 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198392
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik kreeg dezlfde brief als gast. Jan Voogd verwijst naar “uitpandigen” Helaas is deze site, in ieder geval voor mij, nogal ontoegankelijk om er informatie uit te halen. Mijn verzoek aan Jan is dus een nadere verwijzing, of, nog liever, zijn mening cq hoe het aan te pakken.

    #198393
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De site is prima toegankelijk. Met wat scrollen is op d datum 16.02 Re: WET MKOB – bezwaren
    J an d e V oogd (16-02-13, 17:26:51) het onderwerp met verdere discussie te vinden. Mijn aanbevelingen staan daar en in andere draden (via zoekfunctie KOB intikken allemaal te vinden). Kort samengevat voor wie nog geen bezwaar tegen onthouden KOB aantekende:
    1. Doe een beroep op verschoning. Verwijs naar genoemde HR arrest om dit beroep te rechtvaardigen.
    2. verwijs naar gebrek aan rechtsmiddelentoewijzing in brief van SVB van mei 2011 aan gepensioneerden.
    3. maak alsnog bezwaar tegen onthouden KOB vanaf 1 juni 2011 of datum ingaan AOW en gebruik voorbeeldbrieven op icng.eu of http://www.vngsint.com
    4. gebruik in argumentatie ook de recent gestarte infractieprocedure door de EC tegen Nederland.

    Wie vergat van een al door de SVB toegekende bezwaartermijn gebruik te maken moet iets inventiever te werk gaan om opnieuw in de bezwaarprocedure te kunnen geraken.

    #198394
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Jan, bedankt voor de verdere toelichting. Ik ga ermee aan het werk.

    #198395
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De SBNGB beveelt aan snelheid te houden in de MKOB procedure in hoger beroep bij het Gerechtshof. Zie op http://www.vngsint.com thuispagina daarover een mededeling met een modelbrief aan het Gerechtshof.

    #198384
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb 28 februari bezwaar aangetekend en kreeg vandaag van het SVB een niet ontvankelijksheid verklaring om reden “te laat bezwaar gemaakt”
    Lijkt mij zeer onredelijk Er liggen toch inmiddels 2 uitspraken,
    Verlies ik nu omdat ik te laat bezwaar heb gemaakt ALLE aanspraak of wordt in het geval dat de staat toch tot uitkering wordt verpicht er uitgekeerd wordt vanaf bezwaardatum 28 februari 2013?

    #198385
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Willem V O

    bij niet-ontvankelijk verklaring door de SVB is er zeker een kans dat, indien in hoogste instantie door anderen gewonnen wordt, u geen KOB met terugwerkende kracht krijgt uitgekeerd, noch vanaf eerste ingangsdatum, noch vanaf datum bezwaar. Ik adviseer u beroep tegen de niet-ontvankelijk verklaring aan te tekenen, met als hierboven gezegd: beroep op verschoning van te laat indienen van uw bezwaarschrift wegens gebrek aan rechtsmidelentoewijzing in eerste instantie in de brief van mei 2010 van de SVB (als dat zo is: moet uw el controleren) en onder verwijzing naar het pas recnet door de EC ingenomen standpunt. Subidiair zou u vervolgens kunnen eisen dat de KOB ingaat vanaf de datum dat u bezwar maakte bij de SVB. U zult uiteraaard ook de inhoudelijke gronden om KOB op te eisen moeten formuleren in uw beroepschrift.

    #198386
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dank, heer Voogd voor uw antwoord.
    Ik heb inmiddels een beroepschrift in concept.
    Is het mogelijk dat ik u deze privé mail ter beoordeling?, ik heb n.l. geen juridische achtergrond.

    #198387
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat is prima. Ik heb naar aanleiding van uw bericht overigens het Bestuur van de SBNGB verzocht zich over dit onderwerp te buigen. Hopelijk resulteert dat (tijdig) in een advies hoe te handelen, en welk beroepschrift te hanteren, op de website http://www.vngsint.com en icng.eu

    #198389
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De wet wordt ingetrokken. Zie de Volkskrant.

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenland/article/detail/3449326/2013/05/30/Asscher-is-ruim-300-miljoen-kwijt-door-haastwerk-Kamp.dhtml?utm_source=dailynewsletter&utm_medium=email&utm_campaign=

    Het is natuurlijk niet zeker dat Asscher alsnog een nieuw, gedegen wetsvoorstel gaat indienen, met dezelfde gevolgen.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?