De belastingen: ook in Frankrijk wordt het er niet leuker op

Dit onderwerp bevat 63 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 3 maanden geleden door bosbess.

  • Auteur
    Berichten
  • #196519
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In vervolg op vorig bericht…

    Waar vind ik meer uitleg over de details van “location de meublées” ?

    Ik heb begrepen dat dit toch wel enige (fiscale) voordelen opbrengt, zoals lagere belastingen op een lager % van de bruto inkomsten dan de 50% regel die je hierboven aanhaalde. Of begrijp ik dit verkeerd ?

    Wat kost een keuring, en hoe kan ik die zo laag mogelijk houden? Heb ik vrijheid van keuringsinstelling, en bestaat er zoiets als “verschillende offertes aanvragen” voor deze keuring ?

    bedankt.

    #196520
     Noë
    Sleutelbeheerder

    en nog een bedenking, aansluitend op de post hierboven…
    Als we het hele huis (periodiek) verhuren, spreekt men dan ook van “meublées” ?
    Of zijn “meublées” enkel afzonderlijke woningen of woongedeeltes, “naast” de feitelijke hoofd-woning ?

    #196521
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het kopt inderdaad dat als je je gite laat keuren als “meublé de tourisme”, je 71 % forfaitair mag aftrekken als kosten. Een keuring kost tussen de 200 en 400 euro. Meer informatie is hier te vinden. De keuring wordt door een goedgekeurde instantie of door een dienst van het departement uitgevoerd. De instantie is soms Gites de France of Clévacances, en die proberen je dan ook meteen lid van hun club te maken natuurlijk. Maar dit is absoluut geen verplichting.

    Een gite of een meublé moet een eigen ingang hebben. Hij mag dus ook helemaal zelfstandig staan zonder “hoofdhuis” op het terrein.

    #196522
     Noë
    Sleutelbeheerder

    @Marietta,

    U heeft natuurlijk volstrekt gelijk. Ik betaal echter wel de belasting die hoort bij de gewijzigde staat van mijn huis. De door mij geleverde informatie inclusief foto’s etc. aan het kadaster hebben geresulteerd in hogere aanslagen voor de taxe fonciere en taxe d’habitation.

    Mijn huis is uiterlijk niet heel erg veranderd. Een nieuw dak, 3 dakramen vervangen door 7 veluxen. Een nieuwe achtergevel omdat het huis bij aankoop een achtergevel ontbeerde. En alle kozijnen en ramen vervangen door nieuwe; inclusief streekgebonden roedeverdeling.

    Ik heb in mijn buurt veel verbouwd zien worden de afgelopen jaren. Alleen bij 2 nieuwbouwprojecten heb ik een bord gezien dat aangaf dat men een vergunning had gevraagd en verkregen. Ik meen me aan de lokale gebruiken aangepast te hebben.

    Genieten doe ik volop, en wijsheid komt vast met de jaren…

    Jeroen B, 62

4 berichten aan het bekijken - 61 tot 64 (van in totaal 64)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?