contribution a láudiovisuel public

Dit onderwerp bevat 36 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196691
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Er is niets zieligs aan minder belasting betalen, er is geen Fransmens die de juiste vierkante meters opgeeft van zijn huis, of het net aangelegde tweede toilet. En ook Nederlanders parkeerden vroeger de auto bumper aan bumper om de kenteken fotograferende controleurs mat te zetten. TV inpakken uitpakken, ach…

    #196692
     Noë
    Sleutelbeheerder

    We beginnen dit draadje opnieuw ? Volgens mij zijn alle opties en risico’s (goede & kwade kansen) al gepasseerd.

    Zijn Franschmenschen net Bataven ? Of zijn Bataven erger (in de zin van calculerender). Dat is ’n nieuwe vraag die ik me opeens stel.

    Peter.

    #196693
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Niet opnieuw, maar verder. Je conclusie van ‘zielig’ kon ik niet plaatsen. Elke -normale- deelnemer met een mening is me lief.

    Ik denk dat de handelsgeest (minuscuul klein deel in de hersenen) van inkoop/ verkoop bij de Bataven iets ruimer is geproportioneerd. Winstbejag en zuinigheid gaan bij hen hand in hand, en dan is ‘elke cent te veel he?’ voor de fiscus.

    De Fransmens staat in de rij voor broccoli uit het moederland, twee keer de prijs maar ja, uit France he? Dan is het trotse nationalisme weer iets sterker dan het brein.

    #196694
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ratatouille, u geeft ’n wending aan dit oorspronkelijke draadje. Is dat erg ? Neeneen, geenszins, maar ’n ander draadje waardig, lijkt me.

    Peter.

    #196695
     Noë
    Sleutelbeheerder

    je schreef: Willem / Guillaume le C., ’t oorspronkelijke draadje was inderdaad niet zielig. Dat werd ’t pas door de bijdrage van William / Willemfrance.

    En daar reageer ik op, contribution a láudiovisuel public is belasting, en verder ga ik kort in op je tweede vraag. Kan allemaal nog hier, zo strak is het niet.

    #196696
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ratatouille, u hebt gelijk, overal.

    Maar als u ’t niet erg vindt, ga ik nu te mand.

    *gaap*

    Peter.

    #196721
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hmmm, e.e.a. heeft een staartje, we kregen een brief met een cheque, teruggave audiovisuelle 96 euro 🙁 Dus 41 euro achtergehouden maar waarom stond er niet bij.

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?