contant geld zonder franse bankpas van franse rekening

Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196566
     Noë
    Sleutelbeheerder

    kun je (zonder franse bankpas) ook bij je bank contact geld opnemen van je franse rekening?

    salut,
    marjorie

    #196567
     bosbess
    Deelnemer

    Normaal gesproken wel, behalve als je een internetbank hebt. Legitimatie meenemen. Kost waarschijnlijk wel geld…, maar misschien niet bij sommige banken (Banque Postale?). ‘k Zou zeggen: probeer het eens.

    #196568
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hier in de omgeving kun je inmiddels bij geen enkele bank meer contant geld opnemen. Alleen bij uitzondering, voor grote bedragen en dan nog – op bestelling- !

    Volgens mij verschilt dat weinig van de nl situatie. Geen kassen meer in de meeste kantoren.

    Ook zie je in een sterk toenemend aantal winkels borden dat geen cheques meer worden geaccepteerd. Of tot kleine bedragen van ca € 50.

    Een bankpas hoort m.i. Steeds meer bij een franse bankrekening. Kost een paar euros per jaar, maar je hebt ook het betaalgemak.

    #196569
     bosbess
    Deelnemer

    Dat is nieuw voor mij. Dus meteen mijn bank gebeld, dat een vriendin van mij een bankrekening wil openen maar zonder carte bleue. Kan zij dan bij uw filiaal toch geld opnemen aan het loket? Antwoord: een klant bij de Banque Chaix kan in al onze filialen aan het loket geld opnemen.

    #196570
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Loket?
    De laatste keer dat ik bij ons filiaal ben geweest waren er alleen nog spreekkamertjes…

    #196571
     Anoniem
    Inactief

    Bij La Banque Postale kun je een gratis pas krijgen om geld van je rekening te kunnen halen maar alleen bij pinautomaten van La Banque Postale.

    #196572
     bosbess
    Deelnemer

    Geen idee Jako, waar je woont in FR, maar hier hebben banken nog loketten hoor! Weliswaar open, maar het zijn afgeschoten plekjes aan een balie waarachter een meneer of mevrouw je van dienst probeert te zijn. Wanneer hij/zij tenminste klaar is met het uittellen, opstapelen en van een elastiekje voorzien van een voorraad bankbiljetten of met het door een electrisch soort molentje jagen van een stapel cheques. Ik sta er, áls ik er al kom, steeds weer met verbazing naar te kijken. Eén keer bracht ik er een cheque en toen kon ik kiezen uit bijschrijven op m’n rekening of contant uitbetalen. Wel zijn alle banken beveiligd door middel van een dubbele deuren systeem: je moet “aanbellen” voor je naar binnen kan. Dan kom je bij een tweede deur, waar je pas kan aanbellen als de eerste gesloten is. Bij het postkantoor in het naburige stadje, waar de medewerkers nog wel achter dik glas zitten, zie ik trouwens regelmatig mensen geld opnemen van hun Banque Postale rekening.

    Ik ken één filiaal (van de CA) dat alleen maar bestaat uit een grote lege hal waarin een hoogstmoderne balie met één, in de ruimte wat verloren, mevrouw erachter. Ze hebben binnen en buiten een pinautomaat en soms pin ik er binnen. Geen beveiligingsdeuren, je loopt er zo in. Ik heb er, behalve bij de pinautomaat, nog nooit een klant gezien. Je vraagt je dan af waar zo’n pand, alleen parterre, eigenlijk toe dient. Voor de huisvesting van een paar pinautomaten en een baliemevrouw lijkt het wat overdreven.

    #196573
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zoals @Bosbess het beschrijft gaat het hier in de buurt ook.
    En ik woon niet vlak bij @Bosbess.

    #196574
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In mijn omgeving zie ik nog wel degelijk mensen die contanten opnemen van hun Labanquepostale rekening, zonder pasje. Je zou ook een rekening in Nederland kunnen aanhouden, en in Frankrijk met je NL pasje geld kunnen opnemen uit de flappetap.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?