Binnenantenne TV

Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 6 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #186739
     Anoniem
    Inactief

    Op aanraden van Wilm plaats ik onderstaand bericht ook hier :

    Ik zie een beetje op tegen het trekken van een extra kabel en het plaatsen van een decoder in de gastenkamer die slechts sporadisch zal gebruikt worden. Om onze gasten toch toe te laten een minimum aanbod aan tv programma’s te bekijken overweeg ik een binnenantenne (heb er al wel enkele gezien in de brico’s hier).
    Heeft iemand hier ervaring mee of vallen er andere oplossingen te overwegen?
    Ik heb wel een decoder en smartcard van mijn abonnement Orange open waar ik niet veel mee kan aanvangen omdat de telefoonstekkers nogal verweg liggen, bovendien geniet ik sinds kort van het TV Vlaanderen aanbod (met alle NL nationale en regionale omroepen trouwens).

    #186740
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Je moet wel mooi in het zicht en niet ver van de aardse TNT antenne zitten, wil dat werken. En dan ook nog eens geen dikke stenen muren hebben, want dat werkt ook niet mee.
    Mijn ervaringen met een binnen-antenne in het geaccidenteerde Frankrijk zijn vrij slecht.

    #186741
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Op http://www.tnttest.org/ kun je de locatie ingeven en dan wordt de veldsterkte berekend.
    Ik heb iets van 55uV/M net genoeg voor een goede buiten antenne. Ik heb het geprobeerd met een binnen antenne – helemaal niets.
    wimb

    #186742
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Dat is helemaal afhankelijk van de TV zendmast voor je regio. Kleine steunzenders hebben een laag vermogen (soms minder dan 1 Watt per transponder) en bestrijken maar een klein gebied, die doen het binnen niet zo goed. Zit je echter in de buurt (20-30km) van een grote zendmast (100.000 Watt per transponder) dan werkt binnen ook goed. Ik gebruik nog steeds de fameuze bierblikantenne.

    edit: ik zit op ca. 70dBµV/M

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?