beveiligingscamera

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #187923
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik wil in Frankrijk een beveiligingscamera installeren waarmee via het internet beelden kunnen worden verzonden.
    Via een chat-conversatie werd me verteld dat mijn provider (Free) die mogelijkheid niet zou bieden.
    Wel vreemd, aangezien dit thans over vrijwel de gehele wereld wel kan.
    Heeft iemand hiermee ervaring mee. Ben ook geïnteresseerd in providers diedeze optie wel hebben.
    Met vriendelijke groet,
    Kenavo.

    #187924
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik zou niet weten waarom dat met Free niet mogelijk zou zijn.
    Als de camera elke x tijd een beeld wegstuurt naar een website o.i.d. kan dat altijd.

    Lastiger is het wanneer je van buitenaf op de camera wilt kunnen inloggen om ‘live’ mee te kijken. Vermoedelijk heb je bij Free geen vast maar een variabel IP adres en dan is de camera niet te bereiken omdat je het IP nummer niet weet. Dit is te omzeilen met een dyndns oplossing. Het variabele IP adres wordt dan door een dns provider omgezet in een naam en de naam blijft geldig, ongeacht het IP nummer. De camera (of de router van Free) moet dan wel voorzien zijn van de mogelijkheid om met een dyndns server contact te leggen.

    Uiteraard moet je in dat geval ook in de router van Free een externe poort forwarden naar de camera en moet je zelf zorgen voor een goede beveiliging, anders kijkt de hele wereld mee.

    #187925
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Over Free kan ik niets zeggen maar ik heb hier in huis een Livebox, een NUCpc met Windows7, iSpy software (7€/m) en een IPcamera draaien waarmee ik via mijn internet browser of smartphone mijn camerabeelden kan bekijken/beluisteren, ook live. De NUCpc en dus de camera kan ik op afstand bedienen met Teamviewer (gratis voor particulier gebruik). In geval van een powercut en een IP nummer verandering kan ik dan met iSpy het IPnummer refreshen. Windows moet wel zo ingesteld zijn dat de NUCpc weer vanzelf opstart (zonder password) met Teamviewer.

    #187926
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Tyhuella,

    In aansluiting op Jako’s bericht m.b.t. een vast IP adres, het volgende. Wij beschikken ook over een Free internet aansluiting. Het is even zoeken, maar het is mogelijk geweest (voor mij althans) om vast IP adres aan te vragen, ik heb dit dan ook gedaan. Zodra dit is afgerond kan de omzetting niet meer worden teruggedraaid. Even praktisch, het duurt zo’n 15 -20 minuten voordat de verbinding weer op is

    Succes, Rob

    #187927
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik beschik over een Alicebox en een Foscam ip-camera die 65€ kostte. Om een vast ip-adres te hebben moest ik een DynDns-abonnement van een paar tientjes per jaar nemen.
    Het configureren van de Alicebox om een poort voor de camera open te zetten en het configureren van de camera zelf waren een behoorlijk gedoe, ik ben niet digibeet maar ook weer geen expert.
    Zo’n camera biedt veel mogelijkheden als automatische e-mails bij bewegingsdetectie (wel vervelend als een spin zijn web voor de camera maakt…)en het uitlezen van waar je ook ter wereld bent. Voor mijn iPhone en iPad verschillende appjes.
    Hangt trouwens nu in het kippenhok om de net uitgekomen kuikens te bespieden.

    Steven

    #187928
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik gebruik in NL-(vast ip via Fritzbox) en F-(Orange geen vast ip) webcams merk Foscam.
    In Frankrijk is de Foscam ingesteld: Netwerk/DDNS/ACTIVEER DDNS/MANUFACTURER’S DDNS.
    Dit werkt over de hele wereld.
    Ook mogelijk om in Frankrijk aan de verd*mde Livebox2 van het vervl**kte Orange een Fritzbox “LAN-verbinding” Te maken via poort 1 naar poort 1.
    Via My Fritznet – <a href=”https://www.myfritz.net/login.xhtml&#8221;

    PRINTSCREEN FOSCAM DDNS:

    target=”_blank”>https://www.myfritz.net/login.xhtml zijn er ook mogelijkheden.
    PRINTSCREEN FOSCAM DDNS

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?