betaal regeling met aannemer

Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196774
     Noë
    Sleutelbeheerder

    zie mijn update twee berichten terug

    #196779
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In onze regio zijn betaalregelingen gebruikelijk. Heel normaal is bijv. 20% van de totaalsom vooruit te betalen, dan ergens halverwege 40% en als het af is nog eens 40 %. Zorg wel voor een goede offerte en tijdsafspraken om teleurstellingen te voorkomen. Vraag desnoods je aannemer om foto’s te sturen steeds als er gewerkt is.
    Succes met je dak!
    Rimke

    #196780
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Gert,
    zou het niet beter zijn bij de dakrenovatie (of tenminste in de slotfase ervan) aanwezig te zijn?
    Manier van betalen: Mijn aannemer gebruikte de hier genoemde betalingsregeling
    1/3 bij opdracht
    1/3 bij begin van het werk
    1/3 na voltooiing en acceptatie.
    Voor een voorbeeld van een offerte (en hoe ik een offerte zou evalueren) zie hier (het gaat toevallig ook om een dak).
    En de reeds door Rimke genoemde goede tijdsafspraken:
    Ik heb de offertes van drie aannemers in september laten maken en in november met de gekozen aannemer de uitvoering in april van het volgende jaar afgesproken. Hij kwam zijn afspreken keurig na.

    Het verhaal van onze dakrenovatie heb ik hier beschreven.

    toevoeging 10:45
    En nog een ervaring. Vaak komt men bij projecten aan een oud huis onverwachte problemen tegen en er moet ter plekke een beslissing genomen worden. De kosten voor het daardoor veroorzaakte extra werk worden dan óf op dit ogenblik bepaald, óf (meestal) per uur afgerekend.
    Mijn aannemer heeft bij het dak keurig meer- en minderwerk tegen elkaar opgerekend!

    #196775
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bonjour Gert,

    Quote:
    Quote uit le bricoleur op 11/04/2014 08:19
    zou het niet beter zijn bij de dakrenovatie (of tenminste in de slotfase ervan) aanwezig te zijn?

    Dit is een uitstekende suggestie van Christian die ik zeker serieus zou nemen. Ik heb in het begin een aantal dingen laten realiseren door FR “professionels” en ben later op enige onaangename verrassingen gestuit: dingen die slecht waren gerealiseerd, “toevallig” op momenten dat ik er zelf niet was. Zoals een haaks T-stuk in een rioleringsbuis waardoor ik jaren ben geplaagd door periodieke verstoppingen totdat ik noodgedwongen de boel maar heb opgegraven, zie de foto.

    Wetend wat ik nu weet zou ik nooit meer een FR aannemer zonder toezicht laten werken. Als je er zelf niet bij kunt zijn kun je wellicht een relatie inschakelen of desnoods een onafhankelijke opzichter inhuren. Vertrouwen is goed, controle is beter!

    Salutations, Jos

    81xjw-9744Poepriolering.jpg

    #196781
     Noë
    Sleutelbeheerder

    zie mijn update twee berichten terug

    #196778
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de snelle reacties.
    Veel informatie!
    De aannemer wil 60% vooruit betaald hebben, dat vind ik erg veel daar de kostprijs van de materialen ongeveer 25% bedraagt.(vandaar mijn vraag op het forum) Hij denkt het werk pas in oktober/november te kunnen doen,maar daar staat niets van op papier.
    Aanwezig zijn tijdens het werk is zeker het beste, maar ik moet werken.
    Ik ga wel proberen om bij de afronding van het werk aanwezig te zijn.
    Ik heb nog niet alle informatie gelezen, dat probeer ik dit weekeinde nog te doen.

    Groetjes, Gert

    #196776
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Als ik jou was , zou ik maar eens een tweede offerte opvragen.
    Is altijd handig, denk ik.

    #196777
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Twee?
    Beter drie.
    En dan niet alleen de prijs vergelijken, maar ook de beschrijving van het werk.

    Wat ik in de industrie geleerd heb:
    Alle offertes ook op de details van het aangeboden werk analyseren. Soms staan in offertes die in hun geheel niet interessant zijn toch waardevolle details die je dan in het contract met het uiteindelijk gekozen bedrijf op kan nemen. In de procedure van offertebeoordeling werd een punt opgenomen met de titel lessen uit afgewezen offertes – want er bestaat geen offerte die die in zijn geheel slecht is.

    Zo kwam ik bij ons dakproject erachter dat een aannemer die ik om andere reden niet gekozen had veel aandacht aan de aansluiting aan een bestaand dak besteed had. Besproken met mijn aannemer, en ja, hij vond dat een terechte opmerking.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?