bescherming vloer

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #200177
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bij verbouwingen moeten regelmatig bouwonderdelen beschermd worden, tegen stof, vuil, maar b.v. ook zwaarder, vallend materiaal.

    Op enkele projecten gebruikten we voor de bescherming van de vloer – afhankelijk van de omstandigheden –
    bij afbouw: verpakkingskarton
    bij sloopwerk: boardplaten – isorel (m.n. op tegels)
    soms ook een soort ondertapijt.

    Ik ben benieuwd, wie heeft er ervaring met andere afdekmaterialen?

    Wilm

    #200178
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wilm en messieurs les bricoleurs,

    ik gebruik, behalve hardboardplaten bij sloopwerk, meestal stucloper. Dat is het soort karton waar sap- en melkverpakkingen van gemaakt worden (les briques), en dan in rollen van 120cm breed en 30m lang. Het gaat meestal om misprints, ik heb er reeds de meest uiteenlopende opdrukken op gezien. In de bouwmarkten in NL soms in 60cm breedte te vinden. Ik betrek de mijne via een kennis die stukadoor is van de bouwstofgroothandel. Kost minder dan €0,50 per strekkende meter. Zie hier.
    Dat spul is watervast, specie kan men er zo van afvegen – en dat stuk nog eens gebruiken.
    Is in LDF onbekend, en een stukadoor die bij ons gewerkt heeft was erg onder de indruk.
    Moet ik dit spul in Frankrijk importeren?

    #200179
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het is wel berehandig, ik heb het zelf ook regelmatig gebruikt. Ook incourante rollen behang kun je hiervoor gebruiken, maar dat vruchtensapspul is geniaal!

    #200180
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik neem aan dat Wilm met verpakkingskarton stucloper bedoelt. Er is echt wel veel kwaliteitsverschil, ooit van de GaMMa gehaald en daar veeg je doorheen. Ik denk ook aan plastic, maar dan niet ‘wegwaai ik scheur meteen’ plastic van de bouwmarkt ( scheurt al bij uitpakken) maar dik stevig plastic, gaat heel lang mee!

    #200181
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik ga ook voor de stucloper. En heb ook al heel wat rollen meegenomen voor de franse aannemer. Kun je m.i. gerust gaan importeren Christian.

    #200182
     Noë
    Sleutelbeheerder

    De naam stucloper was me even ontschoten, maar dat bedoel ik inderdaad met verpakkingskarton.

    Leuk om te vernemen wat de ervaringen zoal zijn. Jammer genoeg geen grote verrassingen, maar het was het navragen waard.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?