belasting over inkomsten verhuur residence secondaire

Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 7 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #196870
     Anoniem
    Inactief

    Wij hebben onze hoofdwoning in Nederland. In 2012 hebben wij onze residence secondaire in de Auvergne een aantal zomerweken verhuurd. We willen deze huurinkomsten opgeven aan de Franse fiscus. We hebben inmiddels een verklaring van de gemeente en een classification (2 sterren) van de regionale VVV. Via welk formulier moeten wij deze inkomsten aan de Franse fiscus opgeven en waar vinden we dat?

    Ad de Boer

    #196873
     Wim Bavelaar
    Moderator

    De informatie is op de website (zoekmachine) te vinden en wel hier.

    Wim

    #196875
     Anoniem
    Inactief

    Merci. Alleen vind ik geen informatie over het belastingformulier (type, nummer) dat ik moet gebruiken. Er is op de website van de Franse fiscus zo’n woud aan formulieren te vinden. Daar kan ik geen wijs uit worden.

    #196872
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Even vragen op cinr.paris@dgi.finances.gouv.fr ?

    Wim

    #196876
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Beste Ad,

    Op http://www.impots.gouv.fr moet je zoeken naar de formulieren 2042 en 2042 C (en dan het jaar 2012 invullen in de zoekmachine voor de inkomsten uit het jaar 2011). Deze moet je beide invullen en opsturen naar de Franse belastingdienst in Parijs.

    De aangifte voor de inkomsten 2012 kan nu nog niet ingevuld worden, de formulieren zijn pas rond 5 mei beschikbaar op de genoemde internetsite.

    Groet, Rob van Schijndel

    #196874
     Anoniem
    Inactief

    Dank je wel, Rob, voor de informatie. Nog twee vragen: het gaat om huurinkomsten in 2012. Ik neem aan dat ik daarvoor dan het jaar 2013 in de zoekmachine moet invullen. Klopt dat? Vervolgens: wat is ongeveer de deadline voor het inleveren van het formulier dat rond 5 mei beschikbaar is?

    #196871
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Ad,

    Inderdaad moet je in het zoekprogramma 2013 invullen voor het verkrijgen van de aangifte over de inkomsten 2012.

    Niet ingezetenen van Frankrijk moeten voor 30 juni de aangifte hebben ingediend. Inwoners van Frankrijk moeten dit voor eind mei hebben gedaan.

    Groet, Rob

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?