Begrafenis in Frankrijk

Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 5 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #189315
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Mijn man en ik zijn zo’n 5 x per jaar in ons tweede huis in Frankrijk, maar zullen ons daar ooit definitief vestigen. Het wanneer is erg afhankelijk van mijn werk.
    Mijn man is niet zo jong meer en wil heel graag in Frankrijk begraven worden omdat ik daar ook eindig. We hebben geen idee of we daar nu al iets voor moeten regelen en bij wie. Is er iemand die daar het fijne van weet?

    #189318
     Noë
    Sleutelbeheerder

    U kunt in een bepaalde gemeente begraven worden als aan een van de drie voorwaarden is voldaan: als u er woont, als u er sterft of als u er een concession heeft gekocht. Een concession is een plekje op het kerkhof dat u bij de gemeente kunt kopen. De kosten lopen zeer uiteen maar zijn op het platteland niet exorbitant.
    Het is verstandig een wensenformulier te hebben en aan sommigen van uw naasten bekend te maken waar het zich bevindt. Voor een wensenformulier in het Frans kunt u een mail sturen naar info@infofrankrijk.com.
    Vriendelijke groet,

    #189319
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hallo Marietta,

    Zou je mij een wensenformulier willen sturen?
    Mijn e-mailadres is bij jou bekend.
    Bij voorbaat hartelijk dank,
    met vriendelijke groet
    Paul

    #189320
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeker Paul.

    #189317
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Hoi Marietta,

    Misschien handig het wensenformulier op de site te plaatsen. Er zijn vast meer belangstellenden voor.

    Groet, Sylvie

    #189316
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ga ik doen. Op het moment zit ik in Nederland en zijn mijn digitale mogelijkheden wat beperkt. Eind van de week moet het lukken.
    Ik heb het wensenformulier ontwikkeld omdat de uitvaartondernemer in Frankrijk er vaak vanuit gaat dat tradities en gewoontes bekend zijn en ook gewenst. De familie wordt niet altijd geïnformeerd over de mogelijkheden en over de ruimte voor een eigen invulling. Het formulier kan hier uitkomst bieden. Toch is het niet nodig om alles in te vullen en zodoende ‘over je graf heen te regeren’; daarom is er de mogelijkheid opengelaten om bepaalde dingen aan de naasten over te laten.
    In het algemeen is het raadzaam ervoor te zorgen dat enkelen van de naasten weten waar het formulier zich bevindt. Niet bij de notaris, want die wordt meestal pas na de uitvaart ingeschakeld.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2023 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?