Dit onderwerp bevat 34 reacties, heeft 12 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rob van der Meulen 1 jaar, 4 maanden geleden.

• Auteur
     le bricoleur 
    Bijdrager

Even checken of mijn net aangemaakte Avatar werkt.

Christian von Klösterlein - bricoleur par passion, pas par necessité.
    http://www.klussen-in-frankrijk.eu/

le bricoleur 
    Bijdrager

Werkt dus.

bosbess 
    Bijdrager

Dat rondje is wel knap, maar het portret is geamputeerd. De vorige avatar vond ik karakteristieker. In het begin dacht ik altijd dat het je eigen portret was, maar het is voorzover ik me je uitleg herinner de een of andere middeleeuwse bouwer of zoiets.

Wubbe (63) 
    Bijdrager

Ik heb even zitten zoeken, maar hoe wijzig je zo’n avatar eigenlijk in dit nieuwe forum?
    De mijne is opeens verdwenen.

Silex 
    Bijdrager

Profiel

janv

Wubbe (63) 
    Bijdrager

Dank! Avatar aangepast.

Ik weet echter nog steeds niet hoe ik zelf op deze profielpagina was gekomen. Waar moet ik dan klikken?

Silex 
    Bijdrager

Profiel is na het inloggen beschikbaar onder de knop uitloggen.

zz

janv

henribik 
    Bijdrager

@janv Bij mij verscjhijnt die optie niet, ik kan met die knop alleen maar uitloggen. Maar dankzij jouw link heb ik een profielfotootje kunnen plaatsen: MERCI.!

Niet geschoten is altijd mis.!

Silex 
    Bijdrager

Het dropdown menu verschijnt als je de cursor even op “uitloggen” houdt, zonder te klikken. (Firefox 55.0.3)

janv

Fransco 
    Bijdrager

Ineens is mijn avatar verdwenen bij mijn profiel, terwijl er wel op straffe van uitsluiting de eis is dat je er een hebt, lees ik bij de voorwaarden. Die verdwijning zal wel met de nieuwe opbouw van de site te maken, denk ik. Dus ik wilde hem weer uploaden. Ik zie bij de voorwaarden ook dat ik bij voorkeur alleen foto’s van mijzelf mag gebruiken en dat lijkt geen probleem. Ik gebruik zelden foto’s die anderen hebben genomen, maar dan merk ik dat een weergave van mijn persoon wordt bedoeld. Dat vind ik een vreemde eis, hoe voorzichtig ook geformuleerd. Ik heb geen enkele moeite om mijn naam en toenaam te tonen, maar een foto van mijn gelaat of lijf bij mijn voor iedereen zichtbare profiel op het wereldwijde web gaat echt te ver. Ben ik de enige die daar moeite mee heeft?
    Zo nee, kunnen we dan de beheerder vragen om de vraag naar zo’n foto te verwijderen?
    Frans Collignon

PaulGJ 
    Bijdrager

@fransco.
    Het is niet zo dat het een eis is dat de geplaatste foto een foto moet zijn van jouw persoon.
    In de voorwaarden staat:
    “Wonen en Leven in Frankrijk” geeft er de voorkeur aan dat u een foto van uzelf gebruikt en liever niet een foto van een huisdier, tuin, woning of stripfiguur.

Dit klinkt toch wel iets milder dan dat er geëist wordt!
    Prettige dag gewenst,
    met vriendelijke groet
    Paul Subelack

Noë 
    Sleutelbeheerder

We vinden het wenselijk als leden een avatar of profielfoto gebruiken. Is echter geen harde eis.

Inderdaad is het niet eenvoudig om je profielfoto te wijzigen. We zullen proberen om dit eenvoudiger te maken.

le bricoleur 
    Bijdrager

@fransco.
    Frans,
    mijn avatar is een gefotoshopt zelfportret van de middeleeuwse bouwkundige Villard de Honnecourt. Mocht dus, volgelijk geen eis een foto van jezelf te plaatsen!

Fransco 
    Bijdrager

Ik heb het ideale compromis gevonden: een schaduw van mijzelve. Het ging bij mijn bezwaar niet zozeer om de verplichting een avatar te hebben (dat is altijd leuk), maar het om het verzoek om een foto van jezelve te tonen. Daar ben ik een beetje huiverig voor. Het is weliswaar geen verplichting, maar ik ben altijd gevoelig voor verzoeken.
    Het uploaden van een fotootje voor je avatar is kinderspel, maar het zou wel handig zijn als je meer invloed hebt op de uitsnede van de foto die de avatar vormt. Ik vind het ook jammer dat de avatar een rondje is. Villard de Honnecourt is daardoor wat vreemd uitgesneden en ook de sleutelbeheerder kijkt nu wat benauwd door het rondje. Hoe Silex en Paul aan dat rondje zijn ontsnapt, heb ik niet zo gauw kunnen ontdekken. Wellicht heeft het te maken met de maten van de geüploade foto. Dan zou het handig zijn om die maximale maten bij de beschrijving van de procedure te voegen.
    Frans

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

Die ronde vorm stoort mij ook enigszins: mijn Avatar ziet er nu uit als die van een jongetje dat elke ochtend zijn bordje havermout braaf heeft opgegeten en hard op weg is een Dik Trom te worden.

bosbess 
    Bijdrager

Henri Bik is een ei. En geen rondje. Er is kennelijk geen keuzemogelijkheid, maar een soort willekeur. Wanneer ik echter naar mijn profiel ga (door simpelweg over mijn fotootje rechtsboven te zweven) zie ik dat mijn foto daar nog steeds in een vierkantje staat. Door foto’s in een cirkeltje te plaatsen valt een kwart van de foto weg. Ik zie het nut er niet van in. En zoals eerder gezegd vind ik bijvoorbeeld de avatar van Christian er bepaald niet op vooruit gegaan. Die van Rob, die hij al vele jaren hanteert, trouwens ook niet. Die is gewoon gemaakt voor een vierkantje!

Wat is hier in vredesnaam aan de hand?

le bricoleur 
    Bijdrager

Eens met Rob en Bosbess:
    Sommige avatars zien er door het inpassen in een rond sjabloon gewoon belachelijk uit.
    Gewoon postzegelformaat toelaten, als dit kan.
    Verder: Er zijn belangrijkere dingen tussen hemel en aarde dan dit avatar-probleempje 😉

Noë 
    Sleutelbeheerder

Het zou nu eenvoudiger moeten zijn om je avatar te wijzigen.

bosbess 
    Bijdrager

Ik vond het al erg eenvoudig om m’n avatar te wijzigen. Misschien kun je even aangeven wat er is veranderd waardoor het nu nóg gemakkelijker is?

Graag ook antwoord op onze aanmerkingen en vragen over de rondjes in plaats van de vierkantjes. Bijvoorbeeld waarom Henri een ei is en de rest een cirkeltje. Waarom bestaat er geen keuzemogelijkheid?

Noë 
    Sleutelbeheerder

Update Avatars:

De website, niet het forum, heeft in het voorjaar een update gekregen waarbij het belangrijkste doel was om de site geschikt te maken voor een “Wikipedia-achtige” inrichting. Deze technische update is gelukt. Er is een nieuw thema geïnstalleerd waarmee Infofrankrijk verzekerd is van een toekomstbestendige inrichting. In het kort komt het er op neer dat de menustruktuur niet langer gebaseerd is op pagina’s maar op categorieën, artikelen, blogs en berichten die “een specifiek label (= categorie) krijgen verschijnen automatisch onder het betreffende menu of submenu-item.

Het nieuwe thema (Themeforest) komt met een standaard (eigen) grafische opmaak. Dat geldt ook voor de vorgeving van de Avatars, die zijn standaard rond. Waarom er zo nu en dan een ei-vormige avatar bij zit is ons eerlijk gezegd een raadsel.

Op 12 september jl. hebben we, rekening houdende met de strekking van deze discussie een plug-in geïnstalleerd (WP User Avatar Pro) waarmee gebruikers meer zelf kunnen doen aan hun Avatars en deze eenvoudiger kunnen wisselen. Anders gezegd, een plug-in om de standaard opmaakwaarden van het bovenliggende thema kunnen aanpassen. Nu blijkt dat deze plug-in niet echt de toegevoegde waarde heeft die wij hadden gehoopt.
    Vandaag hebben we wederom een plug-in geïnstalleerd; Avatar Shaper. Hiermee hebben we uiteindelijk bereikt dat de avatar op de profielpagina’s rechthoekig zijn. Echter, op het forum blijven de avatars een ronde vorm hebben. Blijkbaar is het zelfs met 2 plug-ins niet mogelijk om dit aan te passen, dat was voor ons ook een verrassing.

We vrezen dus dat we in het forum voorlopig nog even tegen de ronde avatars moeten aankijken.

Tenslotte, ronde avatars zijn momenteel in de mode. Dat is misschien niet de voorkeur van iedereen op dit forum maar ik ben al lang blij dat we niet gedwongen zijn om hartvormige avatars te gebruiken

;/)

bosbess 
    Bijdrager

Daar ben ik ook wel blij om!

Bedankt voor de uitleg. Nu wilde ik mijn avatar wijzigen. Dat gaat helaas niet meer. Het moet via Gravatar en daar snap ik niks van. Zelfs de uitleg die ze geven is voor mij abracadabra. En je moet er lid van worden. Bovendien geldt de avatar dan voor alle websites waarvan ik lid ben. Dat wil ik niet. Ik ben bijvoorbeeld lid van Facebook met als enige doel er pagina’s te kunnen lezen waarnaar wordt verwezen in sommige links. Ik heb er alleen mijn naam ingevuld en wil er geen avatar hebben. Is Gravatar ook een vast onderdeel van Themeforest? Of kan het door jullie worden aangepast, zodat ik gewoon weer zelf mijn avatar kan wijzigen? Anders vrees ik dat jullie tot mijn dood tegen het fotootje van nu moeten aankijken.

Noë 
    Sleutelbeheerder

Ooops, bedankt voor deze feedback Bosbess, we hebben “Disable Gravatar” nu aangevinkt. Het zou nu moeten lukken om je avatar weer aan te passen.

bosbess 
    Bijdrager

Dat wilde ik dan meteen maar doen. Helaas, bijna twee uur later: niets veranderd. Er staat nog steeds: Je kunt je profielfoto wijzigen via Gravatar.

wannox 
    Bijdrager

Dat wilde ik dan meteen maar doen. Helaas, bijna twee uur later: niets veranderd. Er staat nog steeds: Je kunt je profielfoto wijzigen via Gravatar.

Ctrl met F5 zou de laatste versie van de pagina moeten laden.
    Avatar verwijderen en dan de nieuwe uploaden.
    Dat heb ik zojuist gedaan en hier werkt het.
    wimb

mijn kop lijkt nu wel vierkant.

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

bosbess 
    Bijdrager

Wannox, ik had de pagina al vernieuwd. Nu nog maar eens gedaan, maar er blijft steeds hetzelfde staan, alleen mogelijk via Gravatar. Inderdaad lijkt je avatar vierkant! Vreemd.

wannox 
    Bijdrager

zo ziet het er bij mij uit
    zo ziet het er bij mij uit.
    Nergens op de pagina het woord “Gravatar”
    wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

bosbess 
    Bijdrager

Bedankt Wannox! Via je link “pagina” kwam ik in mijn profiel met foto en dezelfde tekst als jij hierboven toont. Daardoor kon ik mijn foto wijzigen. Maar wanneer ik nu naar mijn profiel ga via de gebruikelijke weg, staat daar weliswaar de nieuwe foto, maar nog steeds dezelfde tekst: “Je kunt je profielfoto wijzigen via Gravatar.” Hoogst merkwaardig.

Vreemd was ook dat toen ik de nieuwe foto had ge-upload er behalve mijn foto allerlei foto’s verschenen van mij onbekende mensen én jouw avatar. Ik moest de mijne selecteren en toen op Bijwerken klikken. Jij hebt misschien voor alles een verklaring, voor mij zijn het raadsels. Of moet ik laptop opnieuw opstarten? En hoe heb jij je avatar vierkant gekregen? De mijne is nog steeds rond.

bosbess 
    Bijdrager

Inmiddels is een van de raadsels opgelost: bij mij staat tweemaal Profielfoto, een met de tekst van Gravatar en iets verder naar onderen (maar zo’n laptopschermpje is maar klein) staat dan opnieuw Profielfoto (verplicht) met de mogelijkheid zoals jij liet zien. Pfffff! Enfin, ik ben tevreden.

Timo Breumelhof 
    Bijdrager

Er viel mij op dat in mijn browser (FF 57) de iconen voor het wijzigen van de Avatar ontbreken.
    Zowel bij de algemene bewerkpagina (Edit Avatar) als bij het bewerken van de avatar zelf (Camera, close e.d.).

FF technisch voor de webmaster:

Icon HTML:
    <i class=”icon-edit”></i>

CSS:
    .avatar_container .icon-edit::before {
    content: “\e600”;
    }

uit:
    https://infofrankrijk.com/wp-content/plugins/wp-user-avatar-pro/assets/css/wp-user-avatar.css?ver=4.1.2

Overschrijft
    .icon-edit::before {
    content: ‘\e85a’;
    }
    uit

https://infofrankrijk.com/wp-content/themes/kleo/assets/css/fontello.min.css?ver=4.1.8

Waardoor de icon niet wordt getoond.
    Als ik de eerst regel disable werkt het wel.

🙂

Silex 
    Bijdrager

@Timo

Ik probeer je een persoonlijk bericht te sturen, maar je staat niet in de adreslijst.

janv

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2019 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account