Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 5 stemmen, en is het laatst gewijzigd door

ratatouille 1 jaar, 4 maanden geleden.

• Auteur
     Champvert 
    Bijdrager

Klein vraagje: Het zal wel aan mij liggen maar telkens als ik een afbeelding wil uploaden (voor avatar of gewoon een foto bij een berichtje) wordt die afbeelding een kwartslag naar links verdraaid. Ook in picr.de. Ik gebruik MacBook & Google Chrome. Heeft iemand een suggestie?

Alvast dank & groet,
    Kees

Silex 
    Bijdrager

klein antwoordje:

De foto is verticaal genomen maar wordt horizontaal op de geheugenkaart gezet
    De foto wordt door het programma vertikaal gezet, het programma leest de EXIF informatie in de .jpg uit.

Door picr.de en het forum wordt deze EXIF informatie niet gelezen, dus wordt de foto geplaatst zoals die op de geheugenkaart van de camera staat, horizontaal dus.

Een oplossing is de foto in een foto-edit programma een kwartslag te draaien en dan op te slaan.

janv

wannox 
    Bijdrager

Dat is het resultaat van de vooruitgang. Ontzettend irritant. De foto’s worden automatisch goed gezet. Maar helaas niet altijd.
    Hier wordt het allemaal uitgelegd.
    https://www.howtogeek.com/254830/why-your-photos-dont-always-appear-correctly-rotated/
    wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

Rob van der Meulen 
    Bijdrager

En dan nog die ronde avatars. Klaarblijkelijk zijn vierkante avatars uit de mode geraakt en/of in facebook discussies als “not done” of politiek niet correct getypeerd. En moet er een impliciet protest worden aangetekend tegen de dictatuur van de rechte lijnen, vierkanten en rechthoeken. Nu heeft Hundertwasser dat in Wenen al met een stevige architectuur statement gedaan, weg met de fantasieloze Bauhaus tradities waar alles op functionaliteit, doorzicht en ruimtes ontdaan van overbodige vormen en inhoud is gericht. Dus dat hoeft niet nog een keer te worden herhaald op forum niveau. Lost in action: mijn vierkante gezicht. Work around: afbeelding in een wat groter vierkant plakken en dan doet de forum software de rest. En komt er klein vierkant avatarretje te voorschijn. Maar het blijft behelpen. En dat in een land waar de égalité zo hoog in het vaandel staat: sinds wanneer zijn cirkels more equal dan vierkanten? Het is dat tijdens feestdagen de demonstratiebereidheid in Frankrijk tot het absolute minimum zakt, anders zou ik willen voorstellen: alle vierkanten op naar Parijs! Equal rights, now!

Champvert 
    Bijdrager

Oei, klein vraagje maakt meer los dan ik had gedacht..-;))

In ieder geval bedankt voor de technische uitleg! Gezien het feit dat veel van m’n foto’s “rechtop” genomen zijn met iPhone is het (voor mij althans) meer geknutsel dan me lief is om heel actief te worden op dit vlak.

Ga denk maar een muurtje stucen, dat is nog te doen!!

Groet,
    Kees

wannox 
    Bijdrager

Bij picr.de hebben ze al een oplossing, een checkbox aanvinken :

wimb

Zoals het hamertje thuis tikt, tikt het nergens

ratatouille 
    Bijdrager

Je kunt bij picr.de de volgende optie aanklikken bij het uploaden:

Benutze die EXIF Bilddaten zur korrekten Ausrichtung / Drehung – Falls das Bild nach dem Upload auf der Seite liegt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

©2019 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account