aparte zekering pompe a chaleur?

Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #198729
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ik heb een kleine pompe a chaleur geinstalleerd in mijn keuken. Het gaat om een model dat 2200W geeft en +-700W verbruikt. Er zit een stekker aan de binnenunit, de buitenunit wordt gevoed door de binnenunit.
    Mijn vraag: moet ik deze rechtstreeks aansluiten op een aparte zekering, of mag ik een bestaand stopcontact gebruiken, waar meerdere stopcontacten op zitten?

    Ik weet dat verwarming normaal gesproken een eigen kring heeft, maar omdat dit een stekker heeft (zoals een verplaatsbaar elektrisch kacheltje) vroeg ik me af of het gewoon in een stopcontact mag.

    Ik maak me geen zorgen over of het zonder problemen gaat werken (het toestel verbuikt immers heel weinig), maar ik wil er zeker van zijn dat het aux normes is (stel dat er brand uitbreekt).

    Bedankt!

    #198730
     Anoniem
    Inactief

    Wat staat er in de handleiding?

    #198732
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In principe is het wel verplicht, zoals bv hier staat, maar ik weet niet of er uitzonderingen zijn.

    wimb

    #198731
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Zeker ook de handleiding nakijken zoals Cees aangeeft.
    Als je het volgens de regels wilt doen, zul je moeten voldoen aan norm C 15-100. Deze bepaalt dat zelfs voor de kleinste PAC, ook bij monophase, al een aparte aardlekschakelaar (disjoncteur différentiel) moet worden aangebracht (monophase: 30A) en dus ook een aparte “disjoncteur”.

    Wilm

    #198733
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Bedankt voor de reacties en de informatie.
    Dat wordt dus een kabelgootje, jammer 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?