AOW-tegemoetkoming toch ook voor Nederlanders in het buitenland

Dit onderwerp bevat 95 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 8 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #197812
     bosbess
    Deelnemer

    Ondanks eerdere toezeggingen nog steeds geen KOB ontvangen. Volgens Uitpandigen.nl is alles een maand opgeschoven (SVB is nog niet klaar met rekenen): dus eerste KOB in oktober, totale nabetaling in november. Jammer dan.

    #197813
     Noë
    Sleutelbeheerder

    In de artikelsgewijze behandeling staat een contradictie. Er wordt over twee ingangsdata van de regeling gesproken, 1 november 2013 en 1 october 2013. (resp. voorlaatste en laatste art.-gewijze behandeling).
    Toch wel weer minimaal slordig hoor.

    #197814
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb zojuist bericht ontvangen van het SVB dat deze maand de tegemoetkoming KOB wordt uitbetaald.
    Voor mijn vrouw en mij is het Euro 1307 netto.
    Ik mis 2%, mijn vrouw heeft 100%, we betalen belasting in Frankrijk.

    mvg/peter

    #197815
     bosbess
    Deelnemer

    Toch nog een onverwachte verrassing: de zilvervloot is binnen, al op de eerste van de maand! Dacht dat de nabetaling tegelijk met de AOW zou komen, dus over drie weken pas. Hoera! Negenhonderd en zeventien piekjens! Heb nauwelijks te bedwingen neigingen tot over de balk smijten onderdrukt door de buit ogenblikkelijk richting spaarrekening te sluizen.

    #197816
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Ga gerust je gang. gooi de sigaar die je zelf betaald hebt weg.
    Maar het zijn wel dure euries en geen ouderwetse piekjes(florijnen)!!!
    Ergo euforie is niet op zijn plaats. slechts gerechtigheid. Die duur betaalde dienaren van het volk die dachten een slimmigheidje te hebben bedacht om het volk in den verre de vern…, zijn weer terug van een reis naar mars. MAAR wees op je hoede, revanche ligt op de loer. Wees blij met zulke dienaren.

    #197817
     bosbess
    Deelnemer

    Goeiemorgen Robert, natuurlijk is het een sigaar uit eigen doos, dat is geen nieuws. Maar als ze die super-stommiteit niet hadden uitgehaald was die sigaar allang in rook opgegaan en nu heb ik hem nog! En wat die revanche betreft: die heb ik vorig jaar al voorspeld en die is allang begonnen. Per 1 januari dit jaar is de KOB verlaagd, per 1 januari 2014 een tweede verlaging en een jaar later wordt ze helemaal afgeschaft. Want de staat heeft al onze sigaren intussen lekker opgerookt en nu moeten ze dus een héle grote doos nieuwe sigaren kopen. Waar moet die drie miljoen vandaan komen? Van ons natuurlijk en van al die AOWers in NL die van niets wisten en van wie nu ook die toeslag wordt afgepakt.

    Maar ik geniet nu gewoon van m’n extra 917 piekjens, die anders allang in het niets waren verdwenen. Met dank aan de NL staat die ze zo mooi voor me heeft opgespaard…

6 berichten aan het bekijken - 91 tot 96 (van in totaal 96)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?