Alleen een internet aansluiting?

Dit onderwerp bevat 11 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #188105
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben nu bij ons vakantie huis alleen een residence secondaire abonnement wat wij soms aanzetten, aangezien wij binnenkort er veelvuldiger zullen zijn vraag ik mij af wat de voordeligste optie is om bv 7 aansluitende maanden vast internet te hebben wat kan via zij het traag adsl als ik op dslvalley ons nummer in tik.
    Weet niet of de snelheid 2 Mbps voldoende is voor Skype? Zo niet dan moeten we voor te bellen naar Nederland het abonnement van orange dan aanzetten…
    Wij kunnen vanuit Nederland zonder extra kosten op ons Franse nummer gebeld worden want dit is bij tmobile inbegrepen.

    Gaarne advies over mogelijkheden,

    Vr.gr. Harold

    #188112

    Skype zelf heeft het volgende te melden over de noodzakelijke bandbreedte.

    Internet: vaste lijn houden aanhouden of niet kan i.v.m. het huidige maison secondaire abonnement nog een kostenoverweging zijn op jaarbasis wanneer je daarnaast alleen een simpel adsl abonnement type découverte van Orange zou nemen. Verder: wat heeft dslvalley te melden over al dan niet gedegroupeerd zijn van het gebied dat door jullie telefooncentrale bediend wordt?

    Nog wat recent leesvoer op dit forum en een ander.

    #188113
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Rob bedankt,

    Over gedegroupeerd zijn geeft het niets aan maar wij wonen in een klein gehucht op het Franse boerenland.
    Tax d, attenuation 29.0928db
    Adsl adsl+ 2mbps
    Code na 12049 cpc
    Distantie central 3384m

    Harold

    #188114

    Met ruim 3 km koperdraad is een behoorlijk snelle adsl verbinding mogelijk. Ik ben jaloers: wij hebben 11 km, ver buiten adsl bereik dus (6 à 7 km). Wanneer dslvalley alleen maar aangeeft dat je uit Orange, Orange en Orange kunt kiezen dan betekent dat de andere providers niet al te veel belangstelling hebben voor dit stukje van la France profonde. De geheimen van de dégroupage ontrafeld.

    #188115
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Sfr neuf adsl jusque 8mbps
    Bouygues o.a Bbox maar denk dat dit om een mobiel abonnement gaat met 4g
    Orange met live box zen en play

    Harold

    #188116
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het probleem met deze centrale (12049CPC) is dat nog steeds slechts ADSL1 wordt aangeboden waarmee maximaal 2 Mbit snelheid kan worden geboden. Zodra deze centrale wordt uitgerust met normale apparatuur (ADSL2 of VDSL) kan op 3 km gemakkelijk 10-12 Mbit worden gerealiseerd.
    Wel vreemd, ik zit zelf ook op zo’n kleine centrale met minder dan 300 aansluitingen, maar ADSL2 is hier toch al jaren geleden uitgerold. Overigens zonder enige notificatie, dus je moet zelf regelmatig controleren of de centrale al een upgrade heeft gekregen en daarna moet je zelf vragen om de snelheid te verhogen. Orange doet helemaal niets uit zichzelf.

    #188109
     Anoniem
    Inactief

    Wij zijn na onze pensionering ook wat langer in Frankrijk.
    Ligne secundaire is handig nog steeds.
    Meegaan in de vaart heeft me ertoe gebracht bij Virgin een Chip te bestelle sans engagemant voor 20E/maand en met 20GigaOctet (20GigaByte)
    Mijn simpele Samsung S7390 heb ik geconfigureed als Accespoint.
    We hebben in de buurt een mast met 3G+.
    Ik meet nu met mijn Android tablet 5Mbit/sec, niet het maximum, maar als je in ons gehucht een kabel ADSL neemt dan heb je hooguit 1mb/sec.

    Ik meld dit maar even, handig bij de overwegingen om internet aan te schaffen.

    #188110
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Wat is bij deze 20 euro van virgin de minimale looptijd of kan je dit ook per maand steeds af of aanzetten.

    #188111
     Anoniem
    Inactief

    sans engagement betekent dat je ieder moment kan opzeggen, je betaalt per maand.
    Opzeggen gaat helaas schrifelijk had ik op hun website gelezen.
    virginmobile.fr
    Verder nog geen ervaring hiermee, ik zeg op eind oktober

    Ik heb een opmerking betreft hun service:
    Ik kreeg hun chip via de post binnen en moest hem activeren.
    Helaas kreeg ik geen internet, stress dus, maar kon wel bellen met een 07 nummer (de 06 en zijn op)
    Op de website heb ik geklaagd en kreeg 2 dage later een sms met een driver voor mijn Samsung S7390. Toen werkte alles prima.
    Zoals dat gaat met als je iet besteld via internet krijg je een uitnodiging om in te vullen hoe je alles vindt. Ik heb ingevuld dat ze die driver automatisch hadden moeten sturen i.p.v. mij in de stress te laten.
    Verder ben ik tot nog toe tevreden.

    La Poste heeft ook een aanbod voor een Chip, je kan dan naar een postkantoor in de buurt gaan (staat vermeld welke)
    Aanschaf is duur, ik betaalde slechts 1Euro

    #188108
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Super tip Hans, ga ik meteen naar kijken. Ik heb nog maar net de sleutels van mijn huis, en de Fransen die er woonden hadden geen aansluiting meer nadat een boer de lijnen door had getrokken en daarna zijn de (koper?)draden over iets van een km gestolen. Die moeten nu dus allemaal eerst opnieuw aangelegd worden, Orange is de enige hier in het buitengebied heb ik begrepen, maar eer dat zoiets een keer geregeld is… Dus nu alles via mijn Nederlandse telefoonabonnement, dus duur. Ik heb nu in het buitengebied in Nederland waar ik woon slechts 116kB (jullie lezen het goed), dus met 1 MB zou ik nu al gelukkig zijn!

    #188106
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Heb nu op jechange.fr een test van mijn telefoonlijn gedaan en krijg nu de volgende gegevens:
    Distantie 3384
    Debit adsl 5 Mbps
    Debit ADSL2 8 Mbps
    Code nra uccc3
    Tax d,attenuation 29’1 de

    Jakko doet dit de situatie nu veranderen en hoe betrouwbaar zijn de gegevens van deze webs.

    Harold

    #188107
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Het lijkt er op dat de site (voorheen dslvalley) nu alleen naar de afstand kijkt en niet naar de technische beperkingen van de centrale. Controleer de uitkomst op andere sites, of bel even. Het kan natuurlijk dat juist deze site z’n zaakjes wel op orde heeft en de andere niet. Volgens ariase heeft deze centrale nog steeds slechts ADSL1 apparatuur.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?