Aansprakelijkheid aanbouw bij verkoop

Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door Noë.

  • Auteur
    Berichten
  • #191819
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Deze week waren we bij de notaris voor de definitieve acte van verkoop van ons huis. Daarbij werd door de notaris gevraagd naar de rekening van de betonvloer van onze carport; die heb ik.
    De carport opbouw heb ik zelf gebouwd 8 jaar geleden. Nu stelt de notaris dat ik 10 jaar verantwoordelijk ben voor die opbouw, net als een artisan die ook 10 jaar garantie moet geven.
    De artisan die de vloer van de carport gelegd heeft zou ook die 10 jaar verantwoordelijk zijn. Die verantwoordelijkheid wordt doorgeschoven naar de koper van ons huis op basis van de rekening.
    Normaal aanvaardt de koper het huis in de staat van de dag van ondertekening.
    Iemand ervaring met deze wonderlijke situatie?

    #191820
     Wim Bavelaar
    Moderator

    Geen persoonlijke ervaring, maar de geciteerde regelgeving is hier inderdaad aan de orde. Op de site staat een en ander nog summier vermeld.

    Wim

    #191821
     Noë
    Sleutelbeheerder

    Inderdaad stelt de wet dat een eigenbouwer, net als en artisan, 10 jaar verantwoordelijk is. De notaris heeft dus gelijk.
    Waar de artisan echter een verzekering heeft voor dit soort zaken, zal de particulier die niet hebben. Daar kan dus een lastig punt zitten bij de verkoop.

    Wilm

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?