…mijn persoonlijke Jimdo-website is op Google niet te vinden, wat ik ook probeer. Ik begrijp nu van Timo dat dat kan komen doordat hij in het NL is geschreven. Ik zal eens een vriend in NL vragen om het te proberen.
Je kunt zelf testen door vanuit Frankrijk vanaf google.nl te zoeken, dat hoeft niet persé vanuit Nederland, maar als je me de link stuurt wil ik wel eens kijken of ik kan zien waarom je niet gevonden wordt.
Mijn professionele (!) website was oorspronkelijk ook de gratis versie…. Toen bleek al gauw dat vanaf die website niet kon worden doorgelinkt naar de mijne. Jimdo legde me uit dat dat alleen mogelijk is met hun Pro-versie (60 euro per jaar).
Hmm, dat is wel niet naar een siute kunnen linken. Als dat waar is dan zou dat ook wel eens de reden kunnen zijn waarom je persoonlijke site niet gevonden wordt door Google..
@Cees
Over Meta tags.
Normaal gesproken kun je in een website builder / CMS per pagina een Titel en description / omschrijving opgeven.
Die worden als “onzichtbare code” in de pagina geschreven en Google leest die o.a. om te bepalen wat het onderwerp van de pagina is.
Voorbeeld:
<meta content=”Ik verhuur een gite in Frankrijk” name=”DESCRIPTION”>
Als die ontbreken, dan wordt je pagina minder goed “gevonden”.
De pagina Titel is voor een bezoeker zichtbaar als tekst boven in zijn browser en wordt door Google meestal ook als title gebruik in de zoekresultaten.
De description verschijnt niet voor de gebruiker in beeld, maar geeft wel aan waar de pagina over gaat voor Google en in de meeste gevallen pikt Google het ook op als samenvatting van de pagina in de zoekresultaten.
Als je een website maakt is het belangrijk dat je zowel de pagina titel en description / omschrijving zijn ingevuld.
Je kunt normaal gesproken ook nog Keywords invullen, maar die moeite kun je je besparen. Die zijn zo veel misbruikt dat ze tegenwoordig worden genegeerd.