Bertus reed toch op een norton?
@ Cristian; Omdat jij toevallig een goede motorrijder bent zal ik een uitzondering maken, “ik ben allergisch voor bijna alle motorrijders.
Het aantal ongelukken bewijst me ook geen beter zicht eerlijk gezegd, maar ja, ’t is toch altijd de schuld van de automobilist.
Te hard rijden, inhalen terwijl er tegenliggers aankomen en dan moet de auto maar opzij, oh ja, je krijgt wel een vriendelijk uitgestrekt been, alsof dan inhalen op die manier wel legaal is.
te hard langs een file racen, te kort op je bumper hangen, ok, hier doen automobilisten ook aan mee.
stunten, over voetpaden rijden, langs de boulevard rijden die afgezet is voor ALLE verkeer maar helaas glippen ze tussen de hekken door want ze willen gezien worden en dus parkeren ze midden in het autoloze stadje.
Moet ik nog even doorgaan?
En voor iemand iets gaat zeggen, dit geld op een paar landen na voor bijna de hele wereld.
Na de fiets krijg je scootertuig en als ze het rijbewijs eenmaal hebben wordt het motortuig.
Ik zeg niet dat de automobilist het beter doet, maar ik bemerk wel een duidelijk signaal dat als je eenmaal op ene motor zit ben je heilig in dit land.
Les usagers de la bicyclette constituent près de 3,5 % des tués et 5 % des blessés sur la route.
Les usagers de cyclomoteurs ou de scooters de moins de 50 cm3 constituent 5,5 % des tués et 13 % des blessés sur la route.
les automobilistes constituent encore 52 % des tués sur la route ainsi que 43 % des blessés.
Les usagers de motocyclettes constituent 19 % des tués et 19 % des blessés sur la route.
66 % des tués le sont en rase campagne, 79 % hors intersection, et 71 % de jour. Les accidents accident sans tiers (c’est-à-dire sans aucun autre véhicule ni piéton) occasionnent 34 % des tués à motocyclette.
Even voor de duidelijkheid, hier is men uitgegaan van het aantal ongelukken, niet van het percentage per categorie.