Re: Nederland niet 200 maar 206 jaar monarchie?

Ik herdenk gelukkig helemaal niks. En met de Oranjes heb ik ook al helemaal niks. Met degenen die ik wel sympathiek vind, heb ik altijd groot medelijden. Ik zag ze ze weer verplicht staan grimlachen op het strand van Scheveningen temidden van idioten die, vermomd als halve garen van 200 jaar eerder, de landing en inhaling van een toekomstige despoot en latere stamvader van een achterhaalde “dynastie” menen te moeten naspelen. Als je tevreden wilt blijven met je eigen lot moet je vooral iedere week de uitzendingen van Blauw Bloed volgen. Wat een stakkers!

Mijn grootste sympathie gaat inderdaad uit naar Louis Napoléon, “onze” eerste koning. Schijnt een bijzonder menselijke en vriendelijke man te zijn geweest, die door zijn over-ambitieuze broer tot eigen meerdere eer en glorie op een NL “troon” werd geplant, geen idee had wat hem overkwam en het vervolgens zelf maar moest zien te rooien. Want broertjelief had het te druk met wereldveroveren. En nu gaan ze het begin van “ons” koningschap herdenken en dan slaan ze onze eerste koning nog over ook!

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?