Reageer op: Le 17

#212314
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir,

Voor de goede orde, ik heb niets met “extreem” of dat nu van links of rechts komt, en ik realiseer me dat onder de gilets jaunes zich zo langzamerhand een niet onaanzienlijk aantal hooligans heeft geschaard. Het is dan ook allerminst mijn bedoeling hier als verdediger van allerlei randfiguren op te treden.

Echter, simpelweg de zwarte piet (oeps, mag dat nog?  🙂  ) voor alle acties neerleggen bij extreemrechts en relschoppers is naar mijn mening te gemakkelijk. Er is wel degelijk het nodige mis in Frankrijk en er zit wel erg veel daglicht tussen de verkiezingsbeloften van Macron en de realiteit van dit moment, zeker in de province. Hoewel allerlei partijen en groeperingen zich nu de protestacties pogen toe te eigenen, is deze opstand mijns inziens in eerste instantie ontstaan als een spontane reactie van doodgewone mensen op een politiek systeem dat hen voor de zoveelste keer bij de neus heeft genomen.

Castaner klinkt als Hillary Clinton: ik heb niets fout gedaan maar het is allemaal de schuld van de Russen, Wikileaks en het domme volk. Mes excuses, maar ik ben niet overtuigd.

Salutations, Jos

 

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?