Reageer op: De kachel van de toekomst

#212177
 bosbess
Deelnemer

Lachen Ada! Je vond het vast toepasselijk omdat jij op hout stookt en kookt! Bij mij gaat alles de electrische oven in: kant-en-klaarmaaltijden in de magnetron en pizza’s in de hete-luchtoven. Geen fijnstof in de binnenlucht, dus supergezond.

Aan Jako zou ik iets serieuzer willen vragen waarom waterstof geen energiebron is. Ik zie al googelend het volgende onbegrijpelijks voorbijkomen:

1. “Diwaterstof of moleculaire waterstof (H2) is de belangrijkste enkelvoudige stof van het element waterstof. Het is bij normale druk en temperatuur een kleurloos, reukloos, smaakloos en uiterst brandbaar gas. Het wordt ook wel waterstofgasgenoemd.” (Wikipedia)

2. “1 kg waterstof bevat evenveel energie als 2,4 kg methaan of 2,6 kg benzine. … Waterstof heeft de reputatie een erg gevaarlijk gas te zijn in vergelijking met bijvoorbeeld aardgas (methaan)…”

3. “Waterstof kan samen met zuurstof water vormen, H2O. Hierbij komt veel energie vrij. Waterstof is bijgevolg geen energiebron, maar een energiedrager.” (Lyzard.eu)

4. “Sinds men ontdekte dat brandstofcellen waterstof konden omzetten naar elektriciteit, rees de vraag hoe men deze waterstof op een zo efficiënt mogelijk wijze kon produceren.” (Lyzard.eu)

Zie Lyzard.eu voor een antwoord op de vragen: Wat is waterstof? en Hoe wordt waterstof gewonnen?

Ik begrijp er niet veel van. Wordt zo’n gevaarlijk en brandbaar gas in de optie van Jako dan gewoon bij je thuis geleverd en moet je dat dan zelf in je tank stoppen? En hoe werkt dat met de batterijen van een electrische auto, die je tegen die tijd natuurlijk ook thuis kunt opladen?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?