Reageer op: Internet haut débit voor iedereen

Admin
Sleutelbeheerder

Nee, er is nooit sprake geweest van een overschrijding van m’n daglimiet bij Syma (die overigens met enige regelmaat wordt opgehoogd, samen met de maandlimieten), maar Syma levert een verbinding die ‘bridée’ is. Dat staat weliswaar in de voorwaarden, maar de gekozen vorm: blind van de mast gooien bij drukte en de snelheid limiteren op 2 Mbps staat nergens.

Ik heb m’n router niet opengemaakt, maar ik zou veel grotere antennes verwachten (9 of 18 cm) met aftakkingen die de chips voeden die de frequentieband kiezen. Een antenne van 25*15 mm past ook in een smartphone en dat verklaart vermoedelijk het gebrek aan verbetering, vooral in een lage band als de 800 Mhz die momenteel voor de lange afstanden wordt gebruikt. Voor die band doet een antenne van 18 cm wonderen. ‘Mijn’ mast van Bouygues staat op een afstand van maar liefst 6 km, met enkele heuvels en dalen met bijbehorende riviertjes tussen mij en de mast. Er staat nog een mast aan de andere kant op 5 km afstand, maar die biedt vooralsnog alleen 3G. Ik heb hoop dat een mast op maar 2 km ooit wordt ontdekt door een provider. Die mast biedt nu alleen Wimax, maar moet toch relatief simpel in gebruik te nemen zijn voor 4G.

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?