Reageer op: Vaste telefoonlijn opzeggen? Internet behouden?

Admin
Sleutelbeheerder

De bedoeling is vermoedelijk primair om veel minder te betalen. Tot een jaar geleden had ik ook die analoge telefoonlijn+découverte van Orange. En toen had Orange de euvele moed om een forse tariefsverhoging door te voeren met als argument de ontwikkeling van 4G en glasvezel. Aangezien ik niet wens te betalen voor producten die ik niet afneem ging ik meteen op zoek naar een concurrerend aanbod. Mijn perikelen zijn hier te lezen.
Ik ben uitgekomen bij Red by SFR die destijds een aanbod hadden van €10,-/maand, voor lijnen zonder dégroupage €5,- extra. Voor mij in totaal €15,-/maand, inclusief onbeperkt bellen naar vaste lijnen in het grootste deel van de wereld (ca 100 landen). Dat is zelfs goedkoper dan uitsluitend de analoge telefoonlijn bij Orange kost.

Zo te zien kost dat abonnement momenteel €15,-/maand + €5,- extra in geval van non-dégroupage. Maar je weet het pas zeker wanneer je op de website het tarief opvraagt aan de hand van je telefoonnummer.

De overgang naar een andere provider is niet zonder risico, er kan altijd iets mis gaan. Bovendien is Red-BY-SFR een goedkope online-only provider, er is dus geen telefonische helpdesk, met uitzondering van enkele weken na oplevering van de lijn. Alle communicatie geschiedt online middels chat, social media of de app.

Sindsdien bespaar ik echter ongeveer €30,-/maand en dat was me het risico ruimschoots waard. Het is nu een jaar later en heb me dus al €360,- bespaard en al die tijd probleemloos vast internet op een hogere snelheid dan Orange bood voor dat exorbitante bedrag.

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?