Best duur, vooral omdat ze voor die prijs uitsluitend internet bieden. Geen telefoonnummer, niet gratis bellen en geen TV. Onbeperkt internet klinkt natuurlijk wel leuk, maar m’n Fritzbox houdt keurig statistieken bij van het datagebruik van ons huishouden van 2 personen en die schommelt altijd rond de 30 GB/maand. De 20 GB van Bouygues is voor ons dus wat krap, maar het is alleen de backup voorziening. Normaal zit die simkaart in m’n smartphone en daar is 20 GB/maand ruim voldoende. Ik ga er van uit dat de datalimieten in de toekomst vanzelf opgehoogd worden en de prijs niet.
Vreemd eigenlijk dat Bouygues geen telefonie levert, want een beetje box ondersteunt voip en dan moet het voor Bouygues simpel zijn om een vast telefoonnummer te porteren naar een voip nummer wat vervolgens door de box gebruikt kan worden.
Als privé persoon lukt dat zelfs wanneer je in zee gaat met een losse voip provider die je vaste lijn wil porteren, ik meen dat ippi dit aanbiedt, maar niet goedkoop. Ik speel met die gedachte voor wanneer 4G internet in de toekomst zo veel sneller en goedkoper wordt dat het zinvol is om de vaste lijn er uit te gooien. Die zit nu bij Red-By-SFR voor maar €15,- /maand voor ADSL inclusief onbeperkt bellen naar vaste nummers, dus die blijft voorlopig wel.