Reageer op: Internet haut débit voor iedereen

Admin
Sleutelbeheerder

Dag Jako en anderen,
Ik ben nog van de generatie die al vond dat de wijde wereld aan hun voeten lag met de bulletinboards waar ik met mijn Acorn op kon inloggen. En in Frankrijk voelde ik met mijn 1200 b/s modem de koning te rijk. Dus van 4G heb ik niet veel verstand. Maar ik vrees dat ik me er toch in moet verdiepen. Ik zit nu bij Orange met op goede dagen tussen de 2 en de 5 Mbps op adsl of wat daar voor door moet gaan.
Met mijn gsm had ik tot voor kort beperkt bereik en begin van de week een paar dagen zelfs helemaal niets. Op 2 km afstand van mij is een half jaar geleden een nieuwe gsm-mast opgericht met één luizig antennetje. Van uit mijn huis staat die ook nog achter een heuvelrug en is niet zichtbaar. Maar na die paar dagen gsm-stilte heb ik ineens 4G – van Bouyges. Kennelijk is de mast in werking gesteld en daalt het signaal toch nog wat over de heuvels …
Als het signaal stabiel blijft stap ik dus over. Dan kan ik mijn vaste telefoon opzeggen en van de Orange tv-box maak ik toch al geen gebruik (terzijde: dat weten ze, want ik kreeg pas een brief dat ze dit abonnement stoppen en of ik dat ding maar in wil inleveren).
Maar ik raak door het bos van de mifi-routers helemaal de weg kwijt. Er zitten soms dingen op die ik helemaal niet wil hebben, zoals powerbanks, accu’s e.d. Ik wil gewoon een ding met sim dat ik in het stopcontact steek, eventueel een antenne op aansluit en dat vervolgens een wifi signaal uitzendt c.q. een wifi-router met internet voedt. VOIP zou leuk zijn, maar niet echt nodig. Ik ben twee winkels in geweest en niet geheel onvoorspelbaar raadde men 2 totaal verschillende modems en merken aan.
Ik wil dus graag de ervaringen van anderen horen.
Frans

©[current-year] Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?