Rob, Jos, Jaco,
Het is zo’n prachtig huisje, niet eens zo duur. Ik dacht eigenlijk: wat offertes aanvragen bij de nutsbedrijven en aannemers, zelf een vergunning aanvragen bj de gemeente… Er kan een hoop per e-mail en post. Dat lukt me wel. Dat je dan je gehele huisinstallatie daarna goedgekeurd moet krijgen had ik ook even niet aan gedacht.
Bedankt voor jullie deskundig en uitvoerig advies. Ik ben overtuigd. We hebben inmiddels laten weten dat we van de koop afzien.
Zo’n site isolé is iets wat vooral mijn vrouw in geen enkel geval wil. Je hoort ook verhalen over waterputten die droog komen te liggen. Is dit de klimaatsverandering? Hoe dan ook: geen putwater tijdens warme zomers betekent dan niet douchen en hoe trek je dan de wc door? Wij zien putwater op termijn als een risico, afhankelijk natuurlijk van de bron/locatie.
En al die zonne panelen, batterijen en electronische omvormers zijn peperduur. Krijgen we daarna jaarlijks een bezoekje van de locale voleurs. Er wordt bij veel Hollandse tweede huizen bezitters op het Franse platteland elk jaar geoogst…
Kortom, site isolé in onze specifieke situatie: doe maar niet.