Reageer op: kosten aanleg water en electriciteit op 1 km afstand

#210459
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonsoir @Jean,

Van groot belang is, wat er moet gebeuren buiten uw eigen terrein. Op uw eigen grond kunt u altijd een en ander (laten) graven en installeren, met wat creativiteit en behulpzame buren heb ik al heel veel zien realiseren. Zoals in mijn geval het snel en gemakkelijk ondergronds aanleggen van 600 meter telefoonkabel.

Echter, op het moment dat u met het “publiek domein” te maken krijgt, wordt het een ander verhaal. Rob heeft er hierboven al het nodige over gemeld, in zijn gebruikelijke vriendelijke stijl. Ik ben wat “vierkanter” en naar mijn mening is het brengen van water en electra naar uw afgelegen huisje onbegonnen werk. U krijgt met het voor Franse baasjes typerende mengsel van incompetentie, arrogantie en regeltjesfetisjisme te maken, het kost een fortuin, het duurt eeuwig, en succes is allerminst gegarandeerd.

In uw geval zou ik kijken of “off-grid” een mogelijke oplossing zou kunnen zijn. Een waterbron laten boren (is die er nog niet??), regenwateropvang, zonnepanelen en collectoren, een geluiddicht gebouwtje met een diesel-aggregaat erin, communicatie via 4G en noem maar op. Ik durf de stelling aan dat dit qua investering goedkoper zal uitkomen dan de nutsvoorzieningen via de publieke ruimte naar het huisje te brengen. In de koopprijs van het huisje zal dat ongetwijfeld weerspiegeld zijn.

Als “off-grid” geen werkbare oplossing voor u is zou ik persoonlijk van de koop afzien. Maar wie ben ik?

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?