Reageer op: onderhoudsplicht jegens ouders

#210084
 bosbess
Deelnemer

Uiteraard Marianne, was ik tijdens mijn lange speurtocht (omdat ik het een heel interessant onderwerp vond) ook de website van de Rijksoverheid tegengekomen. Helaas zegt die alleen iets over hoe het in Nederland wettelijk is geregeld. Wel vermoed ik dat dit er op zou kunnen wijzen dat Nederland bij het verdrag van Den Haag een voorbehoud heeft gemaakt, waarbij het alleen de onderhoudsplicht van ouders tegenover de kinderen erkent en niet andersom. Zoals gezegd heb ik dat nergens kunnen vinden.

Ik heb ook heel lang gezocht naar praktijkgevallen, maar ook die heb ik nergens kunnen vinden. Vaag herinner ik me wel dat ik ooit ergens heb gelezen dat er in de praktijk door franse instanties tegenover kinderen in Nederland geen gevolg aan wordt gegeven. Maar ook dat was (althans voor mij) onvindbaar. Ik zou gewoon even afwachten.

Wanneer de onzekerheid aan je zwager knaagt, zou hij zich ook met vragen kunnen richten tot het NL ministerie dat over deze kwesties gaat. Of dat het ministerie van SoZa is of BuZa weet ik niet. Maar tot wie je je ook richt, ze zijn verplicht om de vragen door te sturen naar de juiste instantie. Meestal krijg je ook vrij snel antwoord (voorzover zij het weten!). Het zou interessant zijn voor iedereen, wanneer je ons op de hoogte houdt van het vervolg van de kwestie. Sterkte en succes.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?