Reageer op: Stil op het forum

#210081
 bosbess
Deelnemer

Jos, inderdaad is het forum van Nederlanders.fr van een heel andere orde. En zoals Jeroen zegt, wil een discussie er ook nog wel een doodenkele keer ontsporen. Maar er komen ook interessante onderwerpen aan bod.

Je kunt je onmogelijk ergens thuis voelen wanneer je alleen maar af en toe door de ramen naar binnen gluurt. Wanneer je door de deur naar binnen durft te gaan valt het best mee. Dan leer je elkaar wederzijds kennen en waarderen. Bovendien hoef je lang niet overal aan mee te doen.

Zelf heb ik lange tijd de voorkeur gegeven aan dit forum. Van het andere was ik wel lid, maar ik was er nauwelijks actief. Nu is dat andersom. Wanneer ik een onderwerp wil aankaarten doe ik dat op Nederlanders.fr. Berichten en artikelen worden daar veel vaker gelezen en je krijgt ook veel meer respons. Niet altijd van geweldig niveau, maar die zitten er zeker wel tussen. Vaak ook gewoon vriendelijke reacties en die doen een mens goed, al zit ik er zeker niet op te wachten.

Je moet gewoon het kaf van het koren kunnen scheiden. Het is een forum voor iedereen, mannen en vrouwen, en er wordt dus ook gekletst zoals iedereen dagelijks doet. Maar dat doet niet af aan het feit, dat je er ook veel kunt opsteken en dat het er (meestal) gewoon gezellig is. Een beetje zoals in een dorpscafé.

Wanneer de sfeer van vroeger hier terugkwam zou ik zeker ook aan dit forum de voorkeur geven. Discussies blijven in het algemeen veel meer to the point, er wordt zakelijker gereageerd en leden zijn vaak deskundig en geïnteresseerd in diverse onderwerpen. Maar zolang Wim Bavelaar niet terugkomt (en dat doet hij niet) zal het forum steeds minder worden bezocht. Wim speelde ongemerkt, maar met een zekere autoriteit, toch een stimulerende en aansturende rol, ook in het forum. En tenzij we er met z’n allen de schouders onder zetten zal dat niet meer terugkomen.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?