Reageer op: aanrecht van beton

#210038
 Noë
Sleutelbeheerder

@Jos,

Dit weekend de buis geplaatst. Ik heb na enige nadenken toch gekozen voor een mantelbuis met daarin de afvoer- en aanvoerleidingen. Waarom? Mijn zorg is dat bij de door jou voorgestelde oplossing ter plaatse van de overgang van groot naar klein verschillen in stroomsnelheid kunnen ontstaan die ter plaatse leiden tot sediment, dat op den duur weer tot een verstopping zou kunnen leiden. Misschien heeft Christian hier nog gedachten over? Ik heb wel een stevig touw in de leiding ingebracht, zodat ik bij een eventuele onverhelpbare verstopping een tweede afvoer kan inbrengen.

Tip met aluminiumprofiel neem ik ter harte. Klinkt als erg goed idee. Temeer omdat ik geen tegelwand heb maar stucwerk.

Ik heb recent een aanrechtblad gezien dat heel mooi alle kiezels etc. liet zien. De maker vertelde dat hij hoofdzakelijk grind en amper zand had toegevoegd aan zijn beton. Leverde hem naar eigen zeggen wel beulswerk op om het te polijsten. Hij zou nu het blad niet in het werk maken maar ondersteboven storten.

Ik wil mijn blad ook met een diamantschijf polijsten. Is dat een hele vieze modderige bende? Welke opeenvolgende korrelgrootte zou ik moeten gebruiken? ik lees daar heel verschillende info over. De haakse hoeken aan de voorzijde. Moet dat per se met een diamantblokje of zou je dat ook anders kunnen doen?

Heb je misschien ervaring met betonverdichtingsmiddelen? (plastificeerders)

En als laatste, het valt mij op dat vooral niet klussers nogal achteloos kunnen omgaan met installaties. Ik heb vooralsnog thuis maar een mayonaisemaak verbod opgelegd 🙂

Jeroen B, 62

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?