Reageer op: Tuinfrees

#209696
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Cees,

Ik heb even naar de carburateur tekeningen van de Kawasaki motor gekeken. Het lijkt erop dat deze motor wordt geregeld door een gouverneur. Dat is één of ander stangetje dat uit de motor komt en (meestal door een centrifugaal mechanisme) beweegt afhankelijk van het motortoerental. Deze gouverneur is gekoppeld met de carburateur. Het idee is dat als je de motor gaat belasten, het toerental daalt, de gouverneur beweegt en de carburateur verder opent (gasschuif/gasklep). Andersom, als de motor niet wordt belast en sneller gaat draaien, de gouverneur de andere kant op beweegt en de carburateur verder sluit.

Samenvattend moet je dus het standaard toerental van de motor instellen met de stelschroeven voor mengsel en/of gasklepstand op de carburateur. Als het machien dan mooi rondloopt en je gaat aan het werk zorgt de gouverneur dat het toerental constant blijft onder variërende belasting.

Een gashendel is dus niet nodig want dat doet de gouverneur voor je.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?