Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

#209664

Nu met die laatste foto van Cees we van een discussie over de juiste marketing strategie voor de CdH, doelgroepen, hoe peilen we zonder diepte psychologisch onderzoek bij de heer Freud op de divan toch de diepere lagen van soms verborgen vakantiewensen, wat mag het kosten, etc. weer terugkeren naar de bouwvakinhoud dacht ik: ik ga eens wat foto’s opzoeken van de vele trends van de afgelopen decennia. Ik moet daar nog een paar mooie archiefklappers van hebben staan: Bouwvak-info 1, 2 etc. Mooi niet, richting oud papier gegaan. Een dun klappertje resteert met wat minder aan trend-erosie onderhavige onderwerpen. Metselen, pleisteren, stucadoren, bevestigingstechnieken, vochtbestrijding.

Een paar fraaie foto’s die ik in gedachten had, ik moet nu toch iets inhoudelijks gaan roepen, was de low-cost aanpak van een douche, begin jaren zeventig. Eigenlijk heel trendy, want met een nogal donkere uitstraling: wanden opgebouwd met watervast multiplex dat we uit de betonstort kennen, kortom: betonplex, zeer donkerbruin. Bestand tegen de gemeen bijtende werking van cementvocht, dus wat kraanwater en zeep zou geen bezwaar moeten zijn. Dat sprak me wel aan: ergens bij een bouwbedrijf een paar gebruikte platen kopen, schoonmaken, en dan voor weinig iets met een luxe uitstraling. Maar de rest van de badkamer dan? Een soort donkere kamer van maken? Toch maar niet, alles getegeld.

Het blijft interessant: hoeveel bouwvak en artistieke creativiteit er wordt losgelaten op de badkamer. In de Hadrian wall, daar tegen de grens van het land bewoond door de woeste en niet te temmen Schotten, hadden de Romeinse bouwmeesters (kunnen we nog steeds wat van leren) bij de versterkte wachtposten al niet onaardige badkamers aangelegd. Hoe modern zijn we met onze yacuzzi’s?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?