Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

#209624
 bosbess
Deelnemer

Ja vreselijk Cees, die armoedige badkamer van mij! Grootte 3×2 en dan hangt er ook nog een wc in! Voor de inloopdouche hangt een douchegordijn. Erg hè?

’s Zomers verhuur ik m’n slaapkamer aan wandelgasten en die gebruiken ook de naastgelegen badkamer. Nog nooit een klacht gehoord. Omdat er ook geen ventilatie in zit moeten ze tijdens het douchen (bad heb ik niet) de deur open laten staan. Niemand zegt daar iets van. Gek hè?

Ik ben opgegroeid op drie hoog in Amsterdam. Zonder badkamer en douche. Toen ik klein was ging ik één keer per week op zaterdagavond in de keuken in de teil, terwijl m’n moeder het vlees voor zondag stond te braden. M’n jongere zusje kwam na mij, in hetzelfde water. Toen ik groter werd moest ik eens per week naar het badhuis. Het grote voordeel van zo opgroeien is dat je overal blij mee bent. Dat je geen materiële eisen stelt. Dat je je geluk niet in luxe hoeft te zoeken of in grote huizen en auto’s en schepen. Miljoenen mensen zijn zo opgegroeid en groeien overal ter wereld nog steeds zo op.

Niet iedereen is miljonair. Ik ben dankbaar dat ik m’n eigen huisje heb en een piepklein badkamertje met een douche plus wc. En dat ik ieder jaar in april naar de door mij opgeknapte en ingerichte garage verhuis, mijn buitenhuisje, om daar de hele zomer te slapen. Ik voel me eerlijk gezegd de koning te rijk. Ik misgun niemand z’n rijkdom. Wel vraag ik me altijd af: wat moet je er allemaal mee?

De tegels die ik in m’n badkamertje heb zijn prachtig! En inderdaad goedkoop. Een kwestie van lang zoeken. Tadelakt zou er bij mij niet inkomen. Veel te onpraktisch. Goede uitvinding van 100 jaar geleden in Marokko, waar ze toen niets anders hadden. Nu weer de zoveelste mode, aangewakkerd door verkooplustige badkamerverkopers. Wie zich daardoor voor de gek wil laten houden, moet dat zelf weten.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?