Reageer op: Badkamer: deze keer eens wat anders dan tegelen

Rob van der Meulen 
Bijdrager

Keukens en badkamers zijn nogal trendgevoelig tegenwoordig. Wilt u bovenkastjes bij het keukenblok? De verkoper kijkt je aan of er een primitief soort holenmens zonder dat hij er erg in had zomaar zijn toonzaal is binnengelopen. Dat doet afbreuk aan de lifestyle die hij poogt te propageren, iets voor de echte kenner die met zijn of haar tijd meegaat. Bij badkamers doet zich iets soortgelijks voor: de kleine vierkante tegeltjes zijn zóóó passé, grote tegels van minimaal 50 x 50, zwart of zeer donkergrijs, dan ga je met je tijd mee. Je keuken, je badkamer, je auto als lakmoesproefje voor je persoonlijkheid, spaart een dure psychologische test uit. Met tadelakt ligt dat iets anders, weliswaar trendy, maar een techniek die al eeuwen gebruikt wordt in de landen van Noord-Afrika. En is in z’n uitstraling en misschien ook in het onderhoud minder functioneel dan tegels, maar warmer of zo je wilt luxer. Per aspera ad astra: alle gestucadoor is gekledder, maar ik verzeker je dat het resultaat van een glad gestuct muurtje iedere keer weer een wondertje is. Naar een getegelde badkamer ga je om even onder de douche te staan, daarna aan het werk. De getadelakte badkamer is een verwenmoment om wat langer van te genieten. Misschien moest ik maar een stukje voor marie claire maison gaan schrijven. En wat heb ik aan de badkamermuur? Tegels, 15 x 15 centimeter, niet verder vertellen.

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account