Reageer op: De Zoekfunctie à la wannox

Rob van der Meulen 
Bijdrager

Vanaf de technische zijlijn misschien toch nog een wat retrospectieve opmerking. Ik had al – niet helemaal toevallig – verwezen naar de vele software oplossingen om een forum in de lucht te brengen. Migratie van het ene naar het andere software platvorm is een uitdaging. Altijd weer de vraag: lukt het zonder al te veel kleerscheuren. Ooit trok het forum TotalFrance zeer veel Britse bezoekers, draaide op phpBB. In 2012 ontfermde de onroerend goed website FrenchEntree zich erover. Alles bleef nog keurig onder phpBB draaien. Toch zijn er een paar dagen hard werken in gaan zitten voor een paar vaste ict’ers en vier externe lieden. Vanaf het vaste land was ik een onbezoldigd tester die met de ene mail na de andere wees op wat er aan de kant van de simpele end-user niet klopte. De sessie uiteindelijk midden in de nacht afgesloten met een virtueel biertje, een foto van een sixpack Heineken, cheers.

Een paar jaar later werd alles overgezet naar WordPress, een veel ingrijpender operatie. Waarmee een versnelling werd ingezet van een al langzaam verminderende populariteit. Hier op Infofrankrijk hebben we inmiddels ook een paar migraties achter de rug. De eerste was aanleiding voor het optuigen van de aparte website Klussen-in-Frankrijk teneinde tekst, foto’s en tabellen vloeiend in één verhaal in te kunnen vlechten. Na die ontvlechting uiteindelijk weer een terugvlechting in juni vorig jaar en partiële integratie in de rubriek “Verbouwen” op deze website. Net zoals Christian heb ik niet veel zin om antwoorden uit het verleden in fresh words opnieuw te gaan opschrijven, het onder muisklik bereik hebben van wat er in het Wannox archief ligt opgeslagen lijkt me voor iedere informatiezoeker van belang. En zeker bouwvak onderwerpen verliezen niet snel aan relevantie.

Ik begrijp de roep om verbetering van deze website volledig, zoekfuncties, inhoud, maar om de een of andere reden heb ik ook begrip voor de weerbarstigheid van de techniek op sommige punten. Stap voor stap vooruit zou ik zeggen, in beleidsjargon aangeduid als de incrementele benadering, un électricien ne devrait pas dire ça, toch?

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account