Reageer op: Verhuren: nieuwe regels voor de diagnostic électrique.

#209530

1/ Die datum van 1 juli 2017 had ik in mijn eerdere mededeling nader gespecificeerd met de volgende toelichting:

<< Per 1 juli van dit jaar is het dan zover, nu ook een verplichte diagnostic électrique voor woonruimte die wordt verhuurd. Te beginnen met oudere appartementen in een immeuble collectif waarvan de bouwvergunning vóór 1 januari 1975 werd verleend. Een jaar later alle overige woonruimte.>>

We weten uit het circus dat naar de naam uitgifte en vernieuwen rijbewijzen luistert dat de Franse overheid er soms moeite mee heeft om duidelijk en in de tijd consistent les citoyens et les citoyennes voor te lichten en zichzelf er van te weerhouden spelregels en termijnen onverhoeds aan te passen onder politieke druk. Zorgvuldig lezen en de vinger aan de pols houden blijft geboden.

2/ Alleen de nieuwe huurcontracten, de bestaande vallen op dit moment nog buiten de scope van deze maatregel. Ik citeer uit één van de vele bronnen:

<< Si vous êtes bailleurs, le DEO sera applicable pour tous les nouveaux contrats de location signés à partir du 1er Juillet 2017 (pour les immeubles avec permis de construire antérieur à 1975) et à partir du 1er Janvier 2018 pour les autres logements. Si vous avez un logement avec contrat de location signé avant ces dates, le diagnostic électrique obligatoire sera à faire pour le prochain contrat de location. >>

Need I say more?

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?