Reageer op: uw bijdrage aan dit forum

Rob van der Meulen 
Bijdrager

Rata, lukte het niet in tien minuten? Terug in de tijd, op de fiets naar de bibliotheek, wind tegen, regen. Boeken opzoeken, naar de balie, nee, is er niet, uitgeleend. Wanneer is het er dan weer? Misschien over veertien dagen. Terug naar huis, wind inmiddels gedraaid en nog steeds regen. In het internet- en google tijdperk: een beetje scrollen, stukjes van de legpuzzel verzamelen, dat is toch nog steeds onlosmakelijk verbonden met het schrijven van stukken? Er zijn mensen die dat wel leuk vinden, iets onoverzichtelijks stap voor stap omvormen tot iets waar lijn in te ontdekken valt. En dat de Franse overheid er niet voor de eerste keer een onoverzichtelijke puinhoop van maakt, dat valt niet te verhelpen met een pleistertje plakken in de vorm van verbeterde zoekfuncties.

Het boek “La Maison” had als ondertitel: Praktische gids voor het zoeken naar en bewonen van een huis in Frankrijk. Wanneer nieuwe bezoekers met dat in het achterhoofd terecht komen op het forum kan ik me voorstellen dat ze bij sommige discussies gedacht hebben: inpakken, wegwezen hier. Waarschijnlijk zou ik zelf de stekker uit zo’n forum hebben getrokken. Dus ik vind het met die censuur wel meevallen. Gewoon aan de slag gaan met z’n allen, iets bruikbaars op papier zetten, zeg maar welke links niet meer deugen. Lijkt me de enige manier om deze website een nuttige functie te laten vervullen voor informatiezoekers en brengers. En pas na afloop daarvan naar een echte kroeg, niet nu pogen van het forum een ontmoetingsplaats te maken voor het uitwisselen van meningen over van alles en nog wat.

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account