Reageer op: Zo moet je een NEDERLANDS RIJBEWIJS wisselen voor een FRANS RIJBEWIJS

ratatouille 
Bijdrager

We leven in een mobiele en dynamische wereld. Om het niet moeilijker te maken, heb ik de aanvraag op een rijtje gezet. Met de toen beschikbare informatie, en met de mogelijkheid dat het oude rijbewijs zou kunnen verlopen tijdens de procedure.

In mijn regio was -bij de Prefecture- de doorloop van een aanvraag omzetting rijbewijs precies drie weken. Dan had je het in handen. Bij de centralisatie (cynisch: leve de vooruitgang) leek die datum plotseling tot zes maanden na aanvraag te liggen, dat is een groot verschil.

Ik meende dat aanvragers met de geldigheid van hun rijbewijs in de problemen zouden kunnen komen en er was nog niemand die iets gehoord had van zijn/haar aanvraag. Vandaar de aanbeveling om het RDW document toe te voegen, ook om andere fouten te voorkomen, zoals naamspelling. De Franse vertaling kan je waarschijnlijk achterwege laten, (was in regio Parijs bij de oude regeling verplicht).

De Engelstalige bijzinnen van de redactie [bij 3] zijn verwarrend. Nederlands graag.

Ik heb er voor gekozen om geen redacteur te worden, maar ben starter van dit draadje dat ik ook regelmatig aanpas. Als we het draadje verder schoon houden, dan kan de rijbewijs omzetting voor de Nederlandse lezer zonder problemen verlopen. Je leest het draadje en weet wat je te doen staat. De tekst van het redactionele stuk kan daar eenvoudig op aangepast worden, met de animatie is dat misschien lastiger.

Jammer is dat gezeur over kleurkopie e.d. door blijft gaan, als je je zin niet krijgt helpt het niet om te blijven herhalen. Ik heb zelf geen kleurenprinter, waarom zou ik extra betalen bij de printshop voor iets waar niet om gevraagd wordt? Dit is de vorm waarvoor is gekozen. Het probleem is de procedure zelf, ze hebben van de minister te weinig tijd gekregen om de omschakeling naar centralisatie te maken, en zijn ad hoc procedurele zaken aan het wijzigen.

©2018 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

of    

Forgot your details?

Create Account