Reageer op: Warm water voorziening.

#209126
 Noë
Sleutelbeheerder

Jos ,
Ik gebruik een 200 liter boiler beneden in combinatie met keuken en (groot) ligbad en het lukt om hem soms koud te krijgen! Opladen met heures creuses gaat volautomatisch. Boven heb ik voor de stortdouche en 2e keuken een 150 liter boiler met koperen ketel, deze laad sneller en vraagt meer stroom dan die van beneden, en is eigenlijk voor dagstroom bedoeld. Maar aangesloten op heures creuses.

Ik kon bij de aanleg moeilijk kiezen tussen de leiding van beneden doortrekken, of een tweede boiler aanleggen, inclusief de extra elektra groep. Of een slimme combinatie? Omdat ik me erger aan warme kranen waar je moet wachten op warm water… heb ik gekozen voor twee systemen.

De stroomonderbrekingen zijn nooit zo lang dat het invloed heeft. Maar onafhankelijker ben je met een voorraad gas. Voor de kleine units van Cees weet ik het niet, het lijkt me lastig een planning te maken bij de verhuur en dan op tijd de boilers aanzetten.

Overigens zijn de boilers tegenwoordig zo goed geïsoleerd dat aan laten staan soms minder stroom kost dan uitzetten. Ik geloof dat je bij afwezigheid van een week beter de boiler aan kan laten staan op heures creuses

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?