Reageer op: Centrale verwarming

#208416
 Noë
Sleutelbeheerder

Ben al weer wat wijzer geworden, en inderdaad wat Jos zegt klopt.
Ik ben inderdaad een all season T-shirt guy, maar dat zou in geval van stoken toch niet uit mogen maken.
Als ik vraag om een huis van 21° dan moet de kachel gewoon die 21° respecteren.
De vraag is alleen waarom doet die dat dus niet op een gewone manier?
Als ik het goed begrijp zijn er verschillende functies die dat systeem bepalen.
Hij meet dus de temperatuur middels een thermostaat in de gang waar OOK een radiator hangt.
Hij meet de temperatuur van het terugkomende water.
Hij meet de buitentemperatuur.

Ik ben eens gaan tekenen en dacht: als de maximum temperatuur rond de 60° ligt, en de minimum rond 45°, als dat water een rondje huis heeft gedaan en terug komt en is dan 44°, dan slaat de kachel dus aan.
Hoelang duurt zo’n rondje huis.
1 radiator in de gang, een in de salon naast het ronde gedeelte, 3 convectors onder de openslaande deuren, en 1 achter de bar onder de galerij.
De vloer van de salon is verwarmd.
Tussen de groene hoekjes hebben we geen plafond (7 meter hoog)
In de keuken hangt (nog) geen radiator.
Eerst was de keuken eerste deur rechts na de entree, en onze nieuwe keuken waren slaapkamer, badkamer en dressing.
Wij hebben die muur er uit geknald tussen keuken en salon.
Het hele klimaathuishouden is dus ernstig verstoord.
Boven zijn twee slaapkamers met elk een radiateur en een open badkamer.
Ik heb een vaste trap boven gebouwd om de zolder die men eerst niet gebruikte ook te gaan gebruiken (twee slaapkamers, badkamertje en fitnesruimte)
Ik heb daar geen radiators gemaakt omdat ik er van uit ga dat de warmte van beneden wel omhoog komt.
Het is 21° beneden, boven, en helemaal boven.
De keuken is 1.5° minder.
Ik ben nu aan het expirimenteren met een electrische radiator in de keuken, ik heb de thermostaat in de gang 1 streep terug gedraaid (dus logischerwijs zou het kouder moeten zijn in huis) de keuken is nu 20°, en de rest nog steeds 21°
De kacheltemperatuur is nu minimaal 40° als die aanslaat, en hij slaat uit op 44° (ipv 45 minimum en 60 maximum)
Zou nu doordat we de muur er uit gebroken hebben tussen keuken en salon de thermostaat verkeerd hangen?
Zou dus het euvel is verholpen als we in de keuken ook een radiateur hangen?

Cees.

ps; Als de keuken helemaal af is zal ik een paar foto’s maken Christian.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?