Reageer op: Tegelwerk in de keuken.

#208380
 Noë
Sleutelbeheerder

Ik heb mijn keuken helemaal zelf ontworpen en gebouwd, en ik ben ene miereneuker.
Als ik iets storend vind zijn het wel stopcontacten met lange snoeren aan machines.
Ik heb eerst de keuken grofweg geschetst, daarna preciezer, en ben toen de meubeltjes gaan bouwen zonder laden of wat dan ook.
Toen alles tijdelijk geplaatst, en pas daarna ben ik me gaan buigen over de electra en waterleiding.
De houtoven was één van de belangrijkste punten, die moet niet buiten het aanrechtblad uitsteken.
Toen de aanrechtbladen maken, kwam ongelofelijk ongelukkig uit, moest er 4 verzagen.
Daarna alles tijdelijk geplaatst, en er een paar dagen in rond gelopen, pannen heen en weer sjouwen, bestek in de handen, waar zet je koffie en waar maak je een cake…… langzaam viel iedere stukje van de puzzel op z’n plek.
Ik zie keukens waar stopcontacten zitten waar je nooit van z’n leven gaat staan te werken, met als gevolg, snoeren door je salade, over de speklappen en biefstukken, en een heen en weer gesjouw van heb ik jouw daar.
Al onze apparaten staan pal voor de stopcontacten, je ziet niet een snoer.
Eén stopcontact is over voor een handmixer die we zelden gebruiken, maar zit net naast de blender dus makkelijk toegankelijk.
Toen ben ik de laden gaan bepalen, en waar een deurtje.
De laden zijn perfect ingedeeld voor pannen en voor bestek, in de muur een grote apothekerskast wat voor mij het meest praktische meubel in een keuken is.
Alles is afgerond, zelfs de deurtjes zijn rond waar de glaasjes op z’n kop in hangen.
Aan materiaal ben ik ongeveer 500 euro aan hout kwijt (witte 19mm plaat) ongeveer 1400 euro aan scharnieren, ladegeleiders, band voor op de kopse kanten, pootjes (alles bij Wurth) Ik heb 4 aanrechtbladen gekocht bij Leroy, totaal 600 euro.
De Apothekerskast heb ik zelf gebouwd.
Ik heb simpelweg in een hoge kast 2 laden gemaakt, een boven, een onder.
Daartussen van aluminium hoekprofielen een geraamte en deze twee laden aan elkaar gekoppeld.
Toen er vier schappen in gemaakt en heb nu een kast met 6 schappen.
Ik heb deze kast zelf gebouwd omdat in de praktijk de deuren van deze kasten altijd aan de laden vastzitten, met als gevolg dat op den duur de deur gaat hangen (sluit boven niet meer)
Onze deur is appart van het ladesysteem.
Alle lades zijn silent close, ze sluiten automatisch.
Alles bij elkaar ben ik ongeveer 8000 euro kwijt aan materiaal (met panyol houtoven rond99) maar als ik alles reken kost deze keuken wellicht tegen de 35duizend of meer.
Als je de tijd hebt kun je de perfecte keuken bouwen, maar je moet echt systematische te werk gaan.
Ik heb de tegeltjes uitgelegd op het aanrechtblad, en toen de stopcontacten bepaald.

Cees.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?