Reageer op: Straatverlichting.

#208370
 Noë
Sleutelbeheerder

Ja Capitaine, ik had je commentaar over de padjes gelezen. Ik denk dat je er helemaal naast zit. Allereerst zijn padden niet bang voor licht (en ik ken maar weinig mensen die dat geloven), maar voor zwarte autobanden. En ten tweede heeft dat niets te maken met overbodig licht in de nacht. Wel is aangetoond dat lichtvervuiling schadelijk is voor fauna en flora. Het gaat mij niet om een enkele lantaarn of een enkele auto. Die zijn zeker niet schadelijk. Maar als in het buitengebied volop lantaarns en tuinverlichting branden, dan vind ik dat wel over de gevolgen moet worden nagedacht. Bosbess heeft een punt als de persoonlijke veiligheid in geding is. Daar moet zeker iets voor worden gedaan. Maar volgens mij betekent dat niet dat overal dan het licht aan moet blijven. De oplossing van Christian is natuurlijk mooi, maar eerlijk gezegd ook wat overdreven in een buitengebied. En dat Capitaine uit eigenbelang ontkent dat dieren last hebben van een continu brandende verlichting, maakt het nog niet minder waar. Mensen die er verstand van hebben melden dat dieren veel schade ondervinden van lichtvervuiling en komen met statistisch gevoede bewijzen. Door iets te ontkennen, verdwijnt dat niet. Dat weten we al sinds Galileo Galileï.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?