Reageer op: Prijsverhoging basispakket Canal Digitaal

#208150
 Noë
Sleutelbeheerder

Bonjour Jako,

Hierdoor moet voor iedere abonnee, of deze nu wel of geen abonnement van de betaalzender afneemt, een afdracht aan Eredivisie Media & Marketing gedaan worden.

Ik heb dit regeltje meerdere keren in verbijstering gelezen. Maar het staat er echt!

Canal Digitaal haalt geruisloos een aantal MTV muziekzenders (waar ik vaak naar kijk) uit mijn pakket, zonder excuses en zonder dat er enige compensatie of prijsverlaging plaatsvindt. Maar wél steeds meer sport (waar ik nooit naar kijk) inclusief een ongevraagde rekening.

Persoonlijk laat elke vorm van sport mij helemaal Siberisch, ik vind het tijdverspilling, en nu zou ik verplicht moeten gaan betalen voor andermans liefhebberij? Moet ik dan straks ook de visakte van de buurman gaan betalen, of het bioscoopkaartje van mijn collega? De waanzin. Ik pieker er niet over!

Mijn privé tests met IP TV streaming van wereldwijde en Nederlandse programma’s verlopen bevredigend. Ik kijk regelmatig via Amazon Prime Video (ik was hier in FR tóch al Prime gebruiker dus krijg het er “gratis” bij) en geniet bijvoorbeeld van Clarkson in The Grand Tour, het vroegere Top Gear. Via VPN heb ik de Nederlandse NPO app waarmee ik gewoon lekker de oude afleveringen van Hendrik Groen terugkijk en live een beetje de NL actualiteit meepak. Geen haperingen, geen blokjes op het scherm, geen gemier met smartcards die weer eens geactiveerd moeten worden, geen zenderlijsten die geladen moeten worden, geen verplicht voorgeschreven ontvangers en weet ik veel.

Hier in Frankrijk zijn ze erg lovend over Molotov om naar de Franse televisie te kijken. Dat moet ik ook nog proberen, eens zien of dat een goede vervanger is voor de TNT hark op het dak.

Met dank aan je tip, @jako, ga ik ook eens testen met Knippr. Wij kijken eigenlijk alleen serieus televisie in de donkere maanden. Bij Knippr kan ik dus 6 maanden per jaar betalen, 10 euro per maand maakt 60 euro per jaar. Bij Canal Digitaal zou dat straks dus zo’n 23 euro per maand worden, 12 maanden per jaar maakt 276 euro per jaar. Zelfs als ik Canal Digitaal per half jaar zou opzeggen (ik huiver nú al bij het gemier dat dat ongetwijfeld gaat opleveren) kost me dat minimaal 138 euro per jaar, nog los van eventuele opzeg- en activeringskosten.

Afgezien van al het bovenstaande is een businessmodel waarin klanten worden opgescheept met boeketten waar ze niets over te vertellen hebben maar wél de hoofdprijs voor moeten betalen, natuurlijk niet meer van deze tijd. In de USA lopen de abonnees van kabel- en satellietaanbieders in enorme aantallen weg. Zoals gewoonlijk zal dit fenomeen ook richting Europa komen. Dus dikke doei, Canal Digitaal, goodbye and good riddance!

Ik test nog even verder, mijn betere helft moet ook nog rustig haar mening kunnen vormen, en ik wacht ook de nieuwtjes van Canal Digitaal af. Maar op het eerste moment dat ze gaan reppen over tariefsverhogingen voor sportzenders krijgen ze van mij per ommegaande een keurige brief waarin ik ze precies zal uitleggen waar ze met hun eredivisiebelasting naar toe kunnen.

Salutations, Jos

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?