Reageer op: Wifi valt steeds weg

#207976
 Noë
Sleutelbeheerder

Om het draadje van Jos niet te vervuilen ga ik hier maar even verder op het WiFi probleem wat kennelijk nog bestaat.

De SFR box heeft inderdaad net een firmware update gekregen, maar de SFR forums (RED en ‘gewoon’ SFR) staan niet bol van klachten over WiFi problemen, ik vond er slechts één. Ik ga er dan ook van uit dat de oorzaak niet bij SFR ligt, maar bij de notebook.

Wie nog veel vaker update dan internet providers is Microsoft en de kans is groot dat er ‘geprutst’ is aan de WiFi vanwege de recente WPA2 crack. De notebook geeft aan dat er verbinding is, maar de SFR box is het daar wellicht niet mee eens. Het kan zijn dat de SFR box nog geen IP nummer heeft toegewezen, dat de DNS niet (meer) klopt na het ontwaken, dat de WiFi driver recent een update heeft gehad of dat deze juist achterloopt.

IP nummer en DNS servers kunnen handmatig vastgezet worden. Het IP nummer moet in de juiste reeks, maar buiten de DHCP reeks zitten, bijvoorbeeld 192.168.1.101. (boven 100 of onder -20, behalve -1). Als DNS servers kun je die van OpenDNS gebruiken : 208.67.222.222 en 208.67.220.220.
Bij ‘apparaatbeheer’ kun je controleren of het WiFi stuurprogramma recent is geupdated, ik dat geval kun je er voor kiezen om het vorige stuurprogramma te gebruiken. Is die juist oud, klik dan eens op ‘stuurprogramma bijwerken’.

Uiteraard niet alles tegelijk veranderen, anders weet je niet wat er geholpen heeft.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?