Reageer op: ADSL aansluiting RED by SFR, the morning after

#207972
 Noë
Sleutelbeheerder

Jos, in het overstap draadje heb je kunnen lezen dat ik toen ook de stap gewaagd heb. Bij mij ging het allerminst vlekkeloos, dat is terug te lezen. Het duurde vele dagen voor het werkte. Door de iPhone op 4G tethering te zetten wist ik mij binnen het gezin staande te houden. Iedereen toch kunnen blijven interneten met wat ongemakken.

Ik behoor tot beide groepen die je terug hebt gevonden op de fora. Ik was op een bepaald moment zo radeloos dat ik overwoog terug over te stappen naar Orange. Alle communicatie met Red, op welke manier dan ook, is r*k. Hele vriendelijke mensen die steeds met hetzelfde mantra komen, “het op te lossen” of “dat alles normaal werkt”.
Uiteindelijk is het wel gaan werken, eerst na tussenkomst van een native fransman die de juiste toon tijdens een telefoongesprek wist te vinden en in tweede instantie door mijzelf er wat beter in te verdiepen.
Nu na enkele maanden behoor ik tot de zeer tevreden groep. Maaaaar, let op een paar zaken.

Ik lees dat het gaat om een lange lijn dus beperkte bandbreedte! Het gratis SFR kastje, de REDBox, heeft niet veel techniek aan boord om je het beste te leveren bij een lange lijn. Dan reserveert Red een deel van de bandbreedte voor het telefoongebruik. Dit is niet dynamisch, dus niet enkel bij gebruik van de telefoon maar altijd ongeacht of je aan het bellen bent of niet. Ook ik zit op een lange lijn van 7050 meter. Wat gebeurde er:
Bij Orange, analoge telefoon en dsl was mijn snelheid (uit het log van het modem) ongeveer 1100kbps down.
Bij Red met de REDBox aanvankelijk 900kbps. Niet slecht, ik was er tevreden mee, echter na 14 dagen trad DLM in werking en zakte het naar minder dan 500kbps. Bij regen geen verbinding en geen telefoon! Alles werkte heel traag en instabiel. Via de helpdesk kwam ik tot niveau 2 doch wederom “alles in orde meneer, geen probleem te zien”

Ik kwam er uiteindelijk achter dit dat mijn fysieke telefoonlijn in de centrale was verplaatst. Ik had ook een ander fysiek telefoonnummer gekregen, niet het virtuele SFR voip nummer en ook niet mijn oude analoge nummer maar een NDI nummer. Toen ik dat NDI nummer, wat lijkt op een regulier telefoonnummer, te pakken had kon ik bij Orange verzoeken de DLM te verwijderen.
Omdat ik de vaste telefoon toch nooit meer gebruikte heb ik de REDbox vervangen door een beter modem zonder telefoon en vanaf dat moment is mijn lijn stabiel 1,5mbps en ben ik een gelukkig mens. We kunnen Netflix-en en Prime kijken. Youtube werkt zonder steeds te bufferen. De lijn valt zelden weg, niet meer aankomen dus.

Zover mijn ervaring welke zeker niet voor een ieder dezelfde is of zal zijn. Succes.

©2022 Communities Abroad  |  infofrankrijk.com

DISCLAIMER

Login

Forgot your details?